وزیر آموزش و پرورش از تصویب طرح رتبه بندی معلمان و شاخص‌های مربوط به آن در شورای توسعه مدیریت خبر داد و گفت: احکام رتبه بندی تا قبل از مهرماه صادر می‌شود.

تصویب شاخص‌های رتبه‌بندی معلمان / صدور احکام تا مهر

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی اصغر فانی در حاشیه آیین تجلیل از برگزیدگان الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی که در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، ضمن اعلام این خبر که امروز طرح رتبه بندی معلمان و شاخص‌های مربوط به آن در شورای توسعه مدیریت به تصویب رسید، درباره میزان افزایش حقوق معلمان با توجه به این طرح گفت: احکام تا قبل از مهرماه صادر می‌شود اما اجازه دهید در این باره در زمان صدور احکام صحبت کنیم زیرا شرایط و افراد متفاوت هستند.

 

وی افزود: اگر هر برنامه‌ای در راستای ماموریت اصلی معلمان باشد می‌تواند در رتبه بندی موثر باشد و کانونهای ارزیابی که در آینده شکل می‌گیرد نسبت به این فعالیت‌ها اقدام می‌کند. در بحث رتبه بندی برگزیده شدن در الگوهای برتر تدریس نیز از جمله شاخصه‌های ارتقایی است.

 

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی درباره کمبود معلم در سال تحصیلی جدید گفت: پروژه مهر همه ساله به آماده سازی فضا، تجهیزات و ساماندهی نیروی انسانی می‌پردازد. پروژه مهر 94 از بهمن ماه 93 کلید خورده و همانطور که سال گذشته با کمترین مشکل شاهد بازگشایی مدارس بودیم امسال هم تلاش می‌کنیم با هماهنگی‌های انجام شده کمترین مشکل را داشته باشیم.

 

فانی ادامه داد:‌البته در شهر تهران در سال گذشته چندین مورد گزارش شد که برخی کلاس‌های درس معلم نداشتند و آن هم به دلیل مشکلاتی بود که برای معلم ایجاد شده بود و به صورت ضربتی حل شد.

 

وزیر آموزش و پرورش درباره بی انگیزگی معلمانی که از دبیرستان به پایه ابتدایی منتقل می‌شوند گفت: با تغییر ساختار نظام آموزشی روبرو هستیم و امسال متوسطه دوم به جای چهار پایه، سه پایه می‌شود و یک مرحله از استقرار نظام 3 3 6 پیش می‌رود بنابراین یک چهارم نیروی انسانی ما در متوسطه بدون کلاس درس می‌ماند اما نمی‌شود آنها را رها کرد.

 

وی افزود: ما باید به نحو احسن از نیروی انسانی استفاده کنیم. معلم‌ها هم باید این واقعیت را درک کنند. ما باید برای آنکه یک عدالت نسبی را ایجاد کنیم طبق ضوابط مشخصی همه همکاران متوسطه اول و دوم را امتیاز بندی می‌کردیم تا بر اساس آن امتیاز و همچنین نظر خودشان محل خدمتشان مشخص شود. تعدادی از این افراد که در متوسطه دوم تدریس می‌کردند قبلا در ابتدایی مشغول بودند و مشکلی ندارند. برای مابقی نیز دوره‌های توجیهی و آموزشی در نظر گرفته شده و امید است با کمترین مشکل امسال را پشت سر بگذاریم.

 

وی درباره دانش آموزان مردودی گفت: با تعمیم آموزش برای معلمان و بکارگیری روشهای نوین تدریس تلاش داریم افت تحصیلی را به حداقل برسانیم اما باید توجه کرد برخی دانش آموزانی که مردود می‌شوند به عنوان دانش آموزان دیرآموز در مدارس عادی تحصیل می‌کنند و ذاتا مشکل یادگیری دارند که البته تلاش می‌کنیم امر سنجش را بهتر انجام دهیم.

 

فانی درباره تدریس مدیران مدارس در کلاسهای درس، اظهار کرد: شش ساعت تدریس مدیران در هفته از مصوبات گذشته بوده که اجرایی نمی‌شد و این جزو وظایف مدیران مدارس است.

 

وی در پایان در پاسخ به پرسشی درباره زمان پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان نیز گفت: تا قبل از اقدام و پرداخت خبری را در این خصوص اعلام نمی‌کنم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.