فرمانده منطقه پدافند هوایی امام رضا(ع) در شمال شرق کشور گفت: با بهره گیری از سامانه های پیشرفته پدافند هوایی ساخت داخل، هواپیماهای جاسوسی پیشرفته رادارگریز تا ارتفاع ۶۰ هزار پایی کشف و رصد می شوند.

پدافند هوایی ایران هواپیماهای جاسوسی را در ارتفاع ۶۰ هزار پایی رصد می کند

امیر سرتیپ دوم ستاد عبدالله رشادی روز دوشنبه در آستانه دهم شهریور روز پدافند هوایی در نشست خبری افزود: هم اکنون تحرکات هواپیماهای جاسوسی آمریکا در مناطقی مانند شمال افغانستان، خلیج فارس و دریای عمان در تیررس کامل سامانه های راداری پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران هستند.
وی گفت: سامانه های پیشرفته راداری پدافند هوایی بدون هیچ مشکلی هواپیماهای جاسوسی آواکس را رصد می کنند و هر هواپیما در اسرع وقت و کمتر از دو دقیقه شناسایی می شوند.
فرمانده منطقه پدافند هوایی امام رضا(ع) در شمال شرق افزود: همه فضای کشور از جمله منطقه شمال شرق در امنیت کامل قرار دارد و هیچ مشکلی از این جهت وجود ندارد.
وی ادامه داد: همه تحرکات هوایی در آسمان ایران و تا مسافت زیادی در کشورهای همسایه در تیررس کامل سامانه های راداری و پدافندی کشورمان اعم از پستهای دیده بانی، رادارهای تاکتیکی و برد کوتاه و سایتهای موشکی قرار دارد.
امیر سرتیپ رشادی گفت: رادارهای پدافند هوایی همه تحرکات هواپیماها و به خصوص ورودی به کشور را تحت کنترل کامل قرار داده و اشراف کاملی تا عمق زیاد در داخل کشورهای هم مرز شامل افغانستان و ترکمنستان دارد لذا حرکت هیچ هواپیمایی از تیررس رادارهای این منطقه دور نمی ماند.
وی افزود: هر هواپیمایی پیش از نزدیک شدن به مرزهای ایران باید در اسرع وقت اطلاعات لازم را به سامانه های راداری و پدافند هوایی اطلاع دهد لذا با هر هواپیمایی که شناسایی نشود مانند هواپیمای دشمن برخورد می شود.
فرمانده منطقه پدافند هوایی امام رضا(ع) در شمال شرق کشور ادامه داد: پدافند هوایی متناسب با تهدیدات مختلف و از جمله تهدیدات روز در آمادگی کامل برای دفاع از کشور در مقابل تعدی احتمالی دشمنان قرار دارد. 
وی آمادگی تجهیزات راداری و پدافند هوایی شمال شرق را در رصد هواپیماهای بدون سرنشین(پهپاد) و مقابله با موشکها و به خصوص موشکهای کروز بسیار خوب توصیف کرد.
امیر رشادی گفت: هم اکنون همه فضای هوایی ایران و به تبع آن شمال شرق کشور در امنیت کامل قرار دارد و مشکلی از این حیث وجود ندارد.
وی افزود: امنیت کامل هوایی ایران توسط قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء و مناطق تحت پوشش آن انجام می شود و تمام پدافند هوایی سایر نیروهای مسلح اعم از سپاه، نیروی انتظامی و نیروی زمینی ارتش تحت پوشش شبکه یکپارچه راداری عملیاتی قرار دارند.
فرمانده پدافند هوایی شمال شرق کشور در ادامه گفت: تعمیر و بازسازی تجهیزات راداری و پدافند هوایی توسط متخصصان این منطقه انجام و متناسب با شرایط بومی و تجهیزات روز بهینه می شوند.
وی همچنین با انتقاد از درج نشدن روز دهم شهریور به عنوان روز پدافند هوایی در تقویم ملی اظهارداشت: با وجود آنکه رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا دهم شهریور 1387 دستور تشکیل قرارگاه پدافند هوایی را صادر کردند، مسوولان و دست اندرکاران انتشار تقویم ملی به این مساله توجه نداشته اند و این برای ما قابل قبول نیست.
استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی و بخشهایی از استان گلستان تحت پوشش منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا(ع) قرار دارند.

ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.