دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی گفت: جمعیت برای ارائه لیست در این انتخابات تشکیل نشده و نگاه جریانی دارد و هنوز برای نحوه ورود به انتخابات مجلس تصمیم نگرفته است.

هنوز برای نحوه ورود به انتخابات مجلس تصمیم نگرفته‌ایم

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسین قربان‌زاده درنشست خبری خود با بیان خلاصه‌ای از فعالیت‌های حزب متبوعش در سالهای گذشته گفت:‌ مجوز جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی از سال 87 صادر شده است و در همان سال مجمع عمومی برگزار و اعضای شورای مرکزی انتخاب شدند و آقای مرتضی طلایی نیز به عنوان دبیر کل شناخته شدند.

 

وی با بیان اینکه در طول سالهای 87 تا 92 کمتر امکان فعالیت مستقیم برای جمعیت پیشرفت و عدالت حاصل شده است، بیان کرد: تا پیش از سال 92 به دلیل حوادثی که در این سال‌ها در فضای سیاسی کشور اتفاق افتاد فعالیت مستقیم این جمعیت کمتر بود و بیشتر به فعالیت‌های ستادی و انتخاباتی محدود شده بود اما سال 92 فرصت مناسبی را برای بازآرایی و برگزاری مجدد مجمع عمومی و انتخاب اعضای تازه شورای مرکزی پیدا کردیم و دست به بازسازی خود زدیم.

 

وی اظهار کرد: از سال 87 که این حزب تاسیس شد ما گفتمان خود را با گفتمان آقای قالیباف دارای نزدیکی و قرابت دیدیم و از همان روزها کوشیدیم تا گفتمان کارآمدکردن نظام جمهوری اسلامی را در دهه سوم و چهارم عمرش که از منویات مقام معظم رهبری نیز هست را در سطح عمومی گسترش دهیم.

 

قربان‌زاده در پاسخ به سوالی مبنی بر این که برنامه این حزب اصولگرا برای انتخابات آتی و ایجاد ائتلاف با سایر نیروهای اصولگرا چیست؟ گفت: ما در مجموعه جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی محور فعالیت‌هایمان را به شیوه‌ جریانی مطرح کرده‌ایم و می‌کوشیم دور از وضعیت اقدامات موسمی برای انتخابات همچون سایر احزاب عمل کنیم.

 

دبیر کل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی ادامه داد: بر این اساس ممکن است اموری که از نظر مجموعه‌ ما دارای اهمیت و اولویت است با اموری که از نظر رسانه‌ها جذابیت بیشتری دارد همخوانی نداشته باشد.

 

قربان‌زاده گفت: برای انتخابات مجلس دوره‌ بعد هنوز تصمیم مشخصی نگرفته‌ایم و دور هم جمع نشده‌ایم. ولی باید بگویم که ما اهداف بلند‌تری را از موضوعاتی مثل ورود به مجلس در سر داریم. درست است که ورود به قدرت برای هر حزبی اهمیت دارد اما اولویت ما انجام کار شبکه سازی برای ترویج گفتمان مورد نظرمان است و در انتخابات مجلس هم براساس همین رویکرد حضور خواهیم داشت.

 

وی با بیان اینکه تاکنون با هیچ مجموعه‌ای ازنیروهای اصولگرا درباره‌ حضور در انتخابات مجلس رایزنی نشده است، اظهار کرد: ما هنوز در این زمینه به جمع بندی نرسیده‌ایم و هیچ مصوبه‌ای را نیز برای ابلاغ به رسانه‌ها در این خصوص نداریم. اما آنچه امروز حتمی است این است که به شکل جریانی در انتخابات حضور خواهیم داشت.

 

وی با رد وابستگی جمعیت پیشرفت و عدالت به هر کدام از دو طیف سیاسی کشور، گفت: ما در جمعیت اعتباری نداریم که می‌بایست حتما در زیر جریان اصولگرا یا اصلاح طلب فعالیت کنیم. ما فقط یک دو قطبی می‌شناسیم و آن هم دو قطبی حق و باطل است و سایر دو قطبی‌ها مثل اصلاح طلب و اصولگرا برای فرار از واقعیت شکل گرفته‌اند و اینگونه طیف‌بندی‌های سیاسی نتیجه‌ای جز جفا در حق ملت نخواهد داشت.

 

دبیر کل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی به نسبت این حزب با نظرات محمد باقر قالیباف اشاره کرد و گفت: نسبت ما با دکتر قالیباف به لحاظ ساختاری و یا وجود یک رابطه مستقیم با شخص ایشان از درون حزب نیست. بنابراین این جمعیت یک تشکل مستقل است اما ما کتمان نمی‌کنیم که در حوزه گفتمانی با ایشان هم نظر هستیم و حتی جلساتی مشورت نیز با ایشان برگزار می‌کنیم.

 

وی ادامه داد: شورای مرکزی در مرداد ماه جلسه‌ای را با آقای قالیباف برگزار کرد و به همفکری‌هایی با ایشان رسید و برنامه‌هایی تدوین شد تا برای آینده چه اهدافی را دنبال کنیم و رابطه خود با ایشان را چطور ادامه دهیم.

 

قربان‌زاده در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا جمعیت پیشرفت و عدالت، حزب محمد باقر قالیباف در انتخابات آینده است یا نه؟ گفت: ما نزدیک‌ترین جریان به آقای قالیباف هستیم اما حزب ایشان نیستیم. آقای قالیباف نه دبیر کل ما است و نه عضویتی در جمعیت دارد و تا جایی که من می‌دانم ایشان در حال حاضر حزبی دارد و نه در آینده خواهد داشت.

 

وی همچنین تاکید کرد که اعضای جمعیت در موضوعات مختلفی با محمد باقر قالیباف به مشورت می‌نشینند و افزود: ما استراتژی‌ها و راهبردهای خودرا در مشورت با دکتر قالیباف پیش می‌بریم اما باید بگویم که شخص ایشان هیچگونه کمک مالی نیز به این تشکل نکرده است و اساسا این حزب به عنوان یک مجموعه دارای مجوز از وزارت کشور فعالیت‌های زیادی هم ندارد که نیاز به هزینه‌ فراوان داشته باشد.

 

 

دبیر کل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی با بیان اینکه برای فعالیت‌هایمان در دو محور برنامه ریزی کرده‌ایم اظهار کرد: بخش اول برنامه‌ریزی‌های ما در راستای تولید قدرت، به جای تمرکز بر کسب قدرت است و معتقدیم این مهم با گسترش شیوه‌ی مدیریت جهادی تامین خواهد شد.

 

او با اشاره به دوران مدیریت محمدباقر قالیباف در ناجا اضافه کرد: مدل مدیریتی از دوران حضور آقای قالیباف در ناجا شکل گرفته است که تاکنون ادامه داشته و آن را مدیریت جهادی می‌نامیم و برای گسترش چنین شکلی از مدیریت محور دوم فعالیتهایمان آموزش مدیران کارآمد خلاق و جوان است که نه تنها در حوزه سیاسی بلکه در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی در تمام شهرستان‌ها فعال شود.

 

وی یکی از مشکلات دولت‌های گذشته تاکنون را عمل نکردن به قانون دانست و اظهار کرد: ما در اداره کشور معتقد به یک نگاه منظومه‌ای هستیم و ایمان داریم که تنها همین نگاه است که می‌تواند کشور را نجات دهد.

 

قربان‌زاده توضیح داد: نگاه منظومه‌ای به این معناست که به تمام قوانین و مقررات کشور توجه شود نه تنها بخشی و یا اصلی از قوانین.

 

وی در پاسخ به سوالی در خصوص نسبت جمعیت پیشرفت و عدالت ایران با اعتدال گرایی دولت گفت: ارزش گرایی و توجه به اعتدال دراساسنامه جمعیت ما نیز قرار دارد و مشی اعتدال یکی از پایه‌های اساسی فعالیت‌های ما است و بهترین رویکرد اعتدالی را توجه کردن به نظر مردم و عمل به قوانین موضوعه جمهوری اسلامی و دوری از افراط و تفریط می‌دانیم.

 

او با بیان این که معتقدیم باید به هر دولتی که در راس کار قرار دارد کمک کنیم عنوان کرد:‌ امروز رویکرد اعتدال

را به عنوان آن چه دولت اعلام می‌کند می‌شناسند اما اعتدال فراتر از یک دولت است. ما نیز معتقدیم باید به دولت‌های جمهوری اسلامی صرف نظر از این که چه رویکردی دارند کمک بکنیم و همراه آنها باشیم چرا که اگر چرخ دولت از چرخیدن باز بماند ما نیز از این موضوع تاسی خواهیم گرفت.

 

وی با بیان این که جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی درصدد است که مسیر فعلی فعالیت‌های انتخاباتی را عوض کند، گفت: ما می‌کوشیم که این فضا را تغییر دهیم و فضایی را فراهم کنیم که در آن همه طیف‌ها بتوانند اظهار نظر کنند و از حدی گرایی نگاه کردن به انتخابات دوری کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.