قدس آنلاین: مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه ۱۴ کیلومتر کنارگذر غرب اصفهان باقی مانده است، گفت: قانون حمایت از احیاء، بهسازی ونوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری برای تامین مسکن در برنامه ششم اجرایی خواهد شد.

باقی ماندن ۱۴ کیلومتر کنارگذر غرب اصفهان

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، حجت اله غلامی با اشاره به اینکه اصفهان دارای 11 هزار و 500 کیلومتر راه است، اظهار داشت: به لحاظ موقعیت خاص استان در مرکز و به عنوان چهارراه ترانزیت بار و مسافر کشور، رتبه نخست حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را داراست که با وجود صنایع مختلف در استان حجم سفرهای بسیاری به استان تحمیل می شود و این فشار مضاعف در راه های استان طبیعتا از هزینه های نگهداری بالایی برخوردار است.
وی با اشاره به پروژه های اساسی استان، بیان داشت: کنارگذر شرق اصفهان به طول 91 کیلومتر به عنوان پروژه قابل اهمیت در اصفهان یکی از پروژه های اساسی استان محسوب می شود وبا توجه به جلسات اخیر با مشارکت 70 درصد بخش خصوصی و 30 درصد راه وشهرسازی انجام خواهد شد.
مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان تصریح کرد: بخش اول این پروژه شامل فاز 1 و2 است که با مشارکت بخش خصوصی وبا اعتبار پیش بینی شده 350 میلیارد تومان در حال انعقاد قرارداد است و فاز سوم با 300 میلیارد تومان بودجه در حال پیگیری برای انتخاب شریک است.
وی ابراز امیدواری کرد: تا 18 ماه آینده بتوان فاز 1 و2 را که از آزاد راه نطنز به سمت سه راهی فرودگاه اصفهان ادامه پیدا می کند به اتمام و فاز سوم ادامه مسیر به سمت پلیس راه مبارکه را پیگیری کرد.
غلامی محورهای پرحادثه دارای اولویت این اداره کل را شامل محور آزادراه اصفهان – کاشان، سمیرم – یاسوج، گلپایگان – خمین، اصفهان – علویجه و دارانالیگودرز عنوان کرد و گفت: بخش عمده ای از فعالیت های این اداره کل جهت رفع نقاط پرحادثه ودارای اولویت صرف می شود که امید است با اعتبارات تخصیصی در اسرع وقت مشکلات این مسیرها مرتفع شود.
وی یکی دیگر از پروژه های قابل اهمیت این استان را کنار گذر غرب اصفهان دانست و اظهار داشت : کنارگذر غرب اصفهان به طول 80 کیلومتر از اتوبان نطنز در غرب اصفهان شروع واز مبارکه به آزاد راه اصفهان – شیراز متصل می شود که بخش عمده ای از مسیر تمام و14 کیلومتر باقیمانده با مشارکت بخش خصوصی درحال انجام است.
مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان در ادامه با اشاره به وضعیت مسکن مهر استان، گفت: در بخش مسکن مهر استان 161 هزار واحد شهری طراحی شده که 74 هزار واحد مربوط به شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت و 28هزارواحد مربوط به زیر 25 هزار نفر جمعیت و 48 هزار واحد در سه شهر جدید بهارستان، مجلسی و فولادشهر است که بیشترین حجم واحدهای مسکن مهر مربوط به شهرفولادشهر با 31 هزار واحد مسکونی است.
وی با بیان اینکه در بخش مسکن روستایی 42 هزار واحد مسکن مهر وجود دارد که سرجمع 210 هزار واحد مسکونی است، افزود: از این واحد ها حدود 135 هزار واحد مسکن مهر افتتاح شده و تحویل متقاضیان شده و تا پایان شهریور 95 واحدهای نیمه تمام مسکن مهر به اتمام خواهد رسید.
غلامی با اشاره به پروژه های افتتاح شده در هفته دولت امسال، بیان داشت: در هفته دولت امسال بیش از 7 هزار واحد مسکن مهر افتتاح و تحویل متقاضیان شد و خدمات روبنایی آن مثل آموزشی، فرهنگی و پایگاههای انتظامی در بخشی از آن تحویل شده و بخشی هم در این هفته کلنگ زنی و تا شهریور 95 تحویل خواهد شد.
وی با اشاره به آماده سازی مسکن مهر شهرستان شاهین شهر نیز، گفت: آماده سازی و محوطه سازی پروژه مسکن مهر شاهین شهر طی قرارداد منعقد شده به شهرداری شاهین شهر جهت انجام واگذار شده است.
مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان با توجه به اتمام ثبت نام مسکن مهر، اظهار داشت: در راستای تامین مسکن مورد نیاز شهروندان قانون دیگری تحت عنوان قانون حمایت از احیاء، بهسازی ونوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری وجود دارد که از اوایل برنامه ششم جهت اقدام عملیاتی خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.