قدس آنلاین: مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان از حضور ۶۰۰ ناشر داخلی و ۱۰ ناشر خارجی در یازدهمین نمایشگاه کتاب سال اصفهان خبر داد و گفت: نمایشگاه امسال با رشد ۱۰ درصدی تعداد ناشران داخلی نسبت به سال گذشته و حضور ۱۰ ناشر خارجی از ۱۱ تا ۱۶ شهریور ماه با برپایی ۴۰۰ غرفه در محل دائمی نمایشگاه های اصفهان برگزار می شود.

رشد ۱۰ درصدی تعداد ناشران داخلی در يازدهمين نمايشگاه كتاب اصفهان

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، حجت الاسلام دکتر ارزانی در نشست خبری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این خبر افزود: یازدهمین نمایشگاه کتاب اصفهان نسبت به سالهای گذشته مزایایی دیگر همچون برپایی غرفه های متعدد و مختلف فرهنگی و آموزشی به صورت دائمی در فضای نمایشگاه را در اختیار شهروندان قرار داده است.
وی ادامه داد: این غرفه ها که بخش ها و مباحث مختلفی را تحت پوشش قرار می دهند عبارتند از مطالعه مفید در 5 دقیقه، آموزش تند خوانی، نشست کتابخوان، انواع نمایشگاه های مختلف کاریکاتور، خوشنویسی، نقاشی و سرگرمی ویژه کودکان و بزرگسالان، جنگ و نمایش، اجرای طرح مبادله کتاب و عضویت رایگان در کتابخانه ها.
وی همچنین از اجرای طرح برپایی غرفه خانواده و رفع مسائل شرعی به صورت دائمی در ایام برپایی نمایشگاه خبر داد و عنوان کرد: مسائل مختلف خانوادگی و دینی همواره اذهان بخش عمده ای از مردم را به خود مشغول داشته که هدف از برپایی غرفه پاسخ به مسائل خانوادگی و شرعی نیز پاسخگویی به شبهات و معضلات شهروندان در این زمینه ها می باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از اجرای طرح "لم کده کتاب " در نمایشگاه خبر داد و تصریح کرد: این طرح با همکاری سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان برگزار می شود که از طریق آن فضایی امن و آرام با طراحی داخلی خاص و ویژه جهت حضور شهروندان در غرفه و پرداختن به کتابخوانی ایجاد شده است.
وی همچنین از امکان افزایش میزان یارانه پرداختی از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت خریداری کتاب از سوی شهروندان خبر داد و تصریح کرد: در سال گذشته مبلغ 600 میلیون تومان از سوی این نهاد جهت یارانه کتاب در نظر گرفته شد و کتاب ها با تخفیف 30 درصدی به شهروندان عرضه شد که متاسفانه به علت عدم ترویج فرهنگ مطالعه در استان اصفهان ، تنها میران 570 میلیون تومان کتاب از سوی شهروندان خریداری شد.
وی ادامه داد: امسال این مبلغ به میزان 700 میلیون تومان افزایش یافته که در صورت استقبال شهروندان تا سقف 1 میلیارد تومان نیز قادر به ارائه یارانه خواهیم بود.
حجت الاسلام ارزانی همچنین از برگزاری مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه کتاب سال اصفهان در تاریخ 11 شهریور ماه و با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و گفت: این مراسم از ساعت 5:30 عصر در محل برپایی نمایشگاه برگزار می شود.
وی همچنین از تشکیل 10 کمیته مرتبط با برپایی نمایشگاه خبر داد و اظهار داشت: این کمیته ها شامل : کمیته مالی و پشتیبانی، کمیته فرهنگی ، کمیته مطبوعات، کمیته اطلاع رسانی و روابط عمومی، کمیته امور ناشرین در نظارت محتوایی، کمیته امور قرآنی، کمیته حراست، کمیته برنامه های ویژه، کمیته هنری و سینمایی و کمیته ارزیابی و نظرسنجی است.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.