۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۵
کد خبر: 306418

قدس آنلاين- مريم سادات كاظمي: پاها ارتباط مستقيمي با سلامت همه بدن دارند. قسمت هاي مختلف كف پا مي توانند بر اندام هاي بدن تاثير بگذارند.

فوايد جالب ماساژ پاها پيش از خواب

به گزارش سرويس بهداشت و سلامت قدس آنلاين؛ پاها نقش بسيار مهمي در زندگي ما دارند زيرا وزن را تحمل مي كنند و به ما اجازه مي دهند تا با حركت، فعاليت هاي روزمره را انجام دهيم. اما به ندرت ممكن است به اين اندام توجه كنيم چون از ديد ما دور است. تنها زماني كه درد و ناراحتي هاي مختلف پا احساس مي شود به دنبال راه حلي براي حفظ سلامت آنها خواهيم بود.

يكي از بهترين روش هاي مراقبت روزانه براي پيشگيري از مشكلات آينده، ماساژ هر شب پاها درست قبل از خوابيدن است. اين تكنيك باعث شل شدن پاها و همچنين ديگر اندام ها مي شود و فوايد متعددي براي  بدن دارد. سعي كنيد اين عادت را فراموش نكنيد تا كيفيت زندگي خود را افزايش دهيد.

تقويت سيستم ايمني

هدف از ماساژ، تحريك پاهاست تا آرامش پيدا كند و از آنها مراقبت شود. اين تكنيك باعث پيشگيري از تاثيرات منفي استرس مي شود. همان طور كه مي دانيد استرس منشا بسياري از مشكلات سلامت چه از نظر جسماني و چه از نظر رواني است. ماساژ منظم پاها همچنين به تقويت سيستم ايمني كمك مي كند و در نتيجه از مشكلات احتمالي مرتبط با استرس نيز پيشگيري مي شود.

تامين انرژي و جوان سازي پاها

به كمك ماساژ پاها، انرژي گيرنده هاي حسي موجود در پاها تقويت مي شود. نيرو و جواني پاها در نتيجه سايش و تماس با زمين به تدريج كاهش مي يابد. ماساژ پاها مي تواند جريان انرژي به سمت قسمت هاي مختلف بدن را كه متوقف شده، آزاد كند.

بهبود جريان خون

جريان صحيح خون باعث انتقال اكسيژن و ريز مغذي ها به سلول هاي بدن مي شود. اين عملكرد خون همچنين پاكسازي بدن و دفع مواد سمي و زائد كه در بدن جمع شده است را در پي دارد. جريان خون نيز تحت تاثير استرس است و ماساژ مي تواند به بهبود اين مشكل و رهايي از همه فشارها كمك كند.

تعادل و هماهنگي بدن

سازگاري جسم و روح وظيفه اي مشكل است به خصوص زماني كه هر دو تحت تاثير استرس و خستگي باشند. اين تعادل مي تواند به لطف ماساژ ايجاد شود زيرا در اين صورت همه سيستم هاي بدن سازگار و هماهنگ با يكديگر كار مي كنند.  

پاكسازي پوست

اين نوع ماساژ به خاطر بهبود جريان خون مانع از ترشح بيش از حد مواد مضر توسط غدد عرق مي شود. به علاوه به دفع چربي هاي اضافي پوست نيز كمك مي كند. ماساژ پاها براي مقابله با عملكرد راديكال هاي آزاد نيز عالي است. در اين صورت از پيري زودرس پوست پيشگيري شده و ساختار پوست بهبود مي يابد.

پيشگيري از گرفتگي عضلات

شل شدن پاها به كمك ماساژ موجب تقويت بافت ها شده و به كاهش اسيد لاكتيك كه در اكثر موارد عامل گرفتگي و دردهاي عضلاني است كمك مي كند.

احساس راحتي و ريلكسيشن

ارتباط بين پاها و ديگر اندام هاي بدن باعث مي شود تا ماساژ اين اندام به تسكين اضطراب و ايجاد حالت آرامش عميق كمك كند. قسمتي از پاها مهم ترين قسمت بدن است كه بخش زيادي از استرس در آنجا جمع مي شود. نوعي از ماساژ پاها با فشار مختصر روي پاها، به تسكين بدن و دفع همه انرژي هاي منفي كمك مي كند.

تسكين درد

طب سنتي چيني كشف كرده بود كه ماساژ بعضي از قسمت هاي پا به درمان مشكلات مختلف سلامتي كمك مي كند. توصيه مي شود ماساژ بين 10 تا 15 دقيقه طول بكشد تا درد تسكين يابد و از بيماري هاي احتمالي پيشگيري شود.

منبع:www.Ameliore ta santé.fr

 

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.