قدس آنلاین – سبزوار :  نخستین نشست هم‌اندیشی برگزاری همایش بررسی چالش‌های كشاورزی شهرستان سبزوار با تكیه بر توانمندی‌های دانشگاه‌ها در مجتمع دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

همایش بررسی چالش‌های كشاورزی در شهرستان سبزوار برگزار می‌شود

 به گزارش خبرنگارقدس آنلاین از سبزوار  معاون پژوهش و فنّاوری دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار با اشاره به ارائه‌ی طرح و میزبانی «همایش بررسی چالش‌های كشاورزی با تكیه بر توانمندی‌های دانشگاه‌ها» توسط این دانشگاه، به تشریح اهداف این همایش پرداخت.

دكتر سپهر سلطانی، بحران آب را نخستین محور چالش كشاورزی شهرستان سبزوار عنوان كرد و گفت : با توجه به استقبال فرماندار ویژه‌ی این شهرستان، كمیته‌ای جهت برگزاری هرچه‌بهتر این همایش تشكیل شده و مراحل مقدماتی برگزاری آن در حال انجام است.

   وی آگاهی‌بخشی و انتقال علم به جامعه‌ی كشاورزی را از جمله رسالت‌های مهم این دانشگاه عنوان كرد و افزود : ایجاد ارتباط سازنده بین كشاورزان و نهادهای اجرایی این شهرستان نیز می‌تواند نقش تعیین‌كننده‌ای در توسعه‌ی كشاورزی سبزوار ایفا كند.

   دلایل تغییر اقلیم شهرستان، استفاده‌های نامتعارف از آب‌‌، طراحی الگوی كشت در شرایط خشكسالی، استفاده از آب‌های نامتعارف، راه‌های مبارزه با خشكسالی، وضعیت قنات‌های شهرستان، كاهش منابع آبی و تأثیر آن بر شوری آب و خاك، ، برگزاری نمایشگاه با موضوع كشاورزی، كنترل سیل و بررسی مشكلات دامداری‌های شهرستان، از جمله موضوعاتی بود كه در این نشست، مطرح و مورد بررسی قرار گرفت. /   انتهای پیام

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.