وزیر آموزش و پرورش گفت: جذب حداکثری ایرانیان در مدارس خارج از کشور از سیاست‌های جدی آموزش و پرورش در امور بین الملل است.

جذب حداکثری ایرانیان در مدارس خارج کشور از سیاستهای جدی آموزش و پرورش

به گزارش ایسنا، صبح امروز علی اصغر فانی در گردهمایی آموزشی معلمان اعزامی به مدارس خارج از کشور که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، اظهارکرد: با توجه به کثرت ایرانیان در کشور های مختلف ، جذب حداکثری در مدارس خارج از کشور، اولویت مهم آموزش و پرورش در امور بین الملل است .

 

وزیر آموزش و پرورش افزود: جذب حداکثری دانش آموزان علاوه برحفظ فرهنگ ایرانی و اسلامی به تقویت بنیه زبان فارسی و عاملی برای وحدت و یکپارچگی ایرانیان در سراسر جهان خواهد بود.

 

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به افزایش 500 دانش آموز در مدارس خارج از کشور در سال تحصیلی گذشته تصریح کرد: ایجاد انعطاف در برنامه ها ، روش ها و محتوای آموزشی ، پیش شرط اولیه برای جذب حداکثری می باشد که مرکز امور بین الملل باید با توجه به مقررات و قوانین کشور مقصد نظام های متنوع و منعطف آموزشی را با رعایت اصول اصلی برنامه های کشور مان طراحی کند و بدیهی است اگر این اتفاق رخ ندهد جذب حداکثری ایجاد نخواهد شد .

 

فانی ادامه داد: استفاده از روش های نوین آموزشی و به کار بستن تکنولوژی های جدیدآموزشی و پرداختن به بحث آموزش الکترونیک از روش هایی است که می تواند آموزش را از حالت سنتی به شکل مدرن و مورد پسند برای دانش آموزان تبدیل کند.

 

وی خاطرنشان کرد: برای جذب حداکثری می توان از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور در تاسیس و تدریس در مدارس استفاده کرد.

 

وزیر آموزش و پرورش مراودات ایران با کشور های مختلف بعد دیگر وظایف مرکز امور بین الملل در آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: انتقال تجربیات آموزشی به خصوص دستاوردهای پس از انقلاب اسلامی می تواند مورد استفاده کشورهای مختلف قرار گیرد که در آموزش و پرورش دولت یازدهم پس از گشایش های سیاسی به عنوان دیپلماسی آموزشی در دستور کار قرار گرفته و در این راستا با بخش های مختلف وزارت امور خارجه رایزنی هایی صورت گرفته تا در کشورهایی که آموزش و پرورش مدارس خاص ندارد اقدام به تاسیس آموزشی کند.

 

فانی ادامه داد: گزارش "آموزش برای همه" نمونه ای برای انتقال آموزشی به سایر کشورها می باشد. که مورد استقبال سازمان های مردم نهاد بین المللی قرار گرفته است.

 

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که 126 مدرسه در 76 کشور جهان داریم خاطرنشان کرد: نقش معلمین در فرهنگ سازی و انتقال تجربیات منحصر به فرد است و از این بابت تکلیف سنگینی بر دوش شما معلمین می باشد.

 

وی خطاب به معلمین مدارس اعزامی گفت: بایددر رفتارها احتیاط داشته باشید تا بتوانید حداکثر تاثیر را در دانش آموزان ایرانی خارج از کشور بگذارید و این شرایط برای شما یک فرصت به حساب می آید.

 

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش؛ فانی خاطرنشان کرد: در دوران فعالیت خود در مدارس حتما گزارشی از ابتکارات، تجربیات و اقدامات آموزش و پرورش کشورهای مقصد خود را تدوین کنید تا این گزارش ها بتواند در داخل کشور مورد استفاده بقیه معلیمن نیز قرار بگیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.