قدس آنلاین: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی صبح امروز در نشست همفکری و ایده پردازی کمیته آموزش و پژوهش ستاد رخدادهای فرهنگی مشهد ۲۰۱۷ در سالن اجتماعات این اداره کل گفت: صنوف و تشکل های فرهنگی مشهد در این ستاد، آموزش ۳ زبان اصلی دنیا را برای برقراری ارتباط بهتر با زائرین به صورت جدی مورد توجه قرار دهند.

صنوف مشهد   ۳ زبان اصلی دنیا را بیاموزند

 

به گزارش قدس آنلاین، سید سعید سرابی با ابراز خرسندی از انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 آن را یک فرصت مناسب در راستای دیپلماسی فرهنگی دانست و افزود: با توجه به اینکه تا سال 2024 اسامی کشورهای انتخاب شده برای پایتخت جهان اسلام از سوی سازمان آیسسکو مشخص شده است و پس از آن نیز انتخاب دوباره مشهد در این بخش مشخص نیست بنابراین ما باید از این فرصت پیش آمده بیشترین بهره را ببریم.

او با اعتقاد بر اینکه عده ای در سازمان آیسسکو مشهد را با ظرفیت های موجود آن به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب کردند بیان کرد: ما باید پتانسیل ها و ظرفیت های موجود را به درستی مدیریت کنیم زیرا این فرصت می تواند در جهت آرمان های امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تاکید کرد: 6 کمیته تخصصی از جمله قرآن و عترت، فرهنگ و هنر، فناوری و رسانه، مشارکت های مردمی، گردشگری و آموزش و تحقیقات از یک ماه گذشته فعالیت خود را زیر نظر ستاد فعالیت ها و رخدادهای فرهنگی مشهد 2017 با ریاست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز کردند.

سرابی پیگیری موضوعات مختلف در راستای معرفی مشهد 2017 را در سطح ملی عنوان و اظهار کرد: باید از ظرفیت تشکل هایی مانند بسیج دانشجویی، اساتید و ... برای شناسایی نخبگان و فرهیختگان معاصر وحتی کهن مانند فردوسی و خیام بهره برد و در قالب ستادی مستقل آنها را در سال 2017 به وزرای فرهنگی 50 کشور جهان اسلام معرفی کرد.

به گفته او خلاء بسیاری در حوزه عدم تسلط صنوف و شهروندان مشهدی به زبان های اصلی دنیا و عدم شناسایی نخبگان فرهنگی کهن و معاصر در ستاد فعالیت های فرهنگی مشهد 2017 است که باید به صورت تخصصی مورد ارزیابی و بررسی قرار بگیرد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.