رییس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نگاه کلان توسعه فناوری در آموزش و پرورش گفت: باید در پنج حوزه زیرساخت، محتوا، آموزش دانش‌آموزان، مدیریت آموزش و پرورش و فرآیندهای اجرایی آموزش و پرورش به توسعه فناوری توجه کنیم.

نگاه کلان توسعه فناوری در آموزش و پرورش مطرح است

به گزارش ایسنا، محمدحسین سلیمی جهرمی در چهل و یکمین مجمع عمومی مدیران دبیرخانه‌های نظام اداری کشور به مرور تاریخچه فناوری اطلاعات در آموزش وپرورش پرداخت و گفت: آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین و گسترده‌ترین دستگاه کشور با وظایف متنوع و گوناگونی روبه‌روست و مخاطبان مختلفی اعم از دانش‌آموز، معلم، کارکنان اداری و اولیای دانش‌آموزان دارد.

 

وی افزود: آموزش و پرورش به عنوان دستگاه پیش‌رو در استفاده از فناوری اطلاعات حرکت می‌کند.

 

رییس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این وزارتخانه از سال 1370 و همزمان با نظام جدید متوسطه نیم سالی واحدی فناوری اطلاعات را مورد استفاده قرار داد، گفت: از سال 1371 در حوزه آموزش از این تکنولوژی استفاده شد و از سال 72 در حیطه پرسنلی به کار گرفته شد. در آن زمان این تکنولوژی تحت سیستم داس و آفلاین بود.

 

سلیمی‌جهرمی ادامه داد: طی 23 سال گذشته فعالیت‌های آموزش و پرورش متناسب با رشد تکنولوژی‌ها ارتقا پیدا کرده است و ما از سال 84 وارد فضاهای جدی‌تر دولت الکترونیک شدیم و اقدام به توسعه فاوا کردیم.

 

وی با اشاره به سه سند مهم فناوری در آموزش و پرورش اظهار کرد: اهداف و راهبردهای سند تحول بنیادین، مندرجات سند برنامه درس ملی و همچنین سند توسعه فاوا این سه سند مهم فناوری در آموزش وپروش محسوب می‌شوند و این وزارتخانه نگاه کلان توسعه‌ای به امر فناوری دارد.

 

رییس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش افزود: باید در پنج حوزه زیرساخت، محتوا، آموزش دانش‌آموزان، مدیریت آموزش و پرورش و فرآیندهای اجرایی آموزش و پرورش به توسعه فناوری توجه کنیم.

 

سلیمی‌جهرمی همچنین به شبکه ملی مدارس (رشد) اشاره و عنوان کرد: در شبکه ملی مدارس یک فضای الکترونیکی یادهی یادگیری اجرا شد که می‌توان در آن به متن الکترونیک کتب درسی، نرم‌افزارهای آموزشی چند رسانه‌ای، انجمن‌های گفت‌وگو، پایگاه‌های مدارس و غیره اشاره کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.