دانشگاه تربیت مدرس و سازمان نظام پرستاری، با هدف تسهیل حضور پرستاران در دوره کارشناسی ارشد مهندسی سیستم های سلامت و برگزاری دوره های بازآموزی پرستاری تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.

همکاری سازمان نظام پرستاری و دانشگاه تربیت مدرس

به گزارش ایسنا، در این نشست مشترک که با حضور دکتر محمد مهدی سپهری مدیر گروه مهندسی صنایع دانشگاه، دکتر احمد نجاتیان قائم مقام و دکتر صدیقه سالمی معاون فنی سازمان نظام پرستاری در محل سازمان نظام پرستاری برگزار شد، بر اساس تفاهم نامه امضاء شده مقرر گردید کار گروهی مشترک ایجاد شده و دوره های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت برای پرستاران برگزار گردد. همچنین برای ایجاد زمینه کاری مشترک بین دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی پرستاری در دانشگاه تربیت مدرس و در نهایت تسهیل حضور پرستاران در دوره های کارشناسی ارشد رشته های مهندسی سیستم های سلامت برنامه ریزی شود.

دکتر محمد مهدی سپهری، مدیر گروه مهندسی صنایع دانشگاه در تشریح اهداف این تفاهم نامه گفت: به طور کلی در حوزه سلامت و بهداشت و درمان، فعالان اصلی جامعه پزشکی و پرستاران هستند که نقش خود را در حوزه سلامت به خوبی می شناسند و اگر این گروه در جهت ارائه خدمات بهتر به بیماران به علم مهندسی سیستم ها نیز مجهز شوند، می توان یک سیستم دقیق و علمی را مهیا کرد.

وی افزود: در چند سال اخیر بر لزوم چنین سیستم منسجم و کارآمدی که تحت عنوان مهندسی سیستم سلامت نامیده می شود، تأکید شده است و در جهان نیز از سال 2009 این رشته مطرح شده است. در ایران نیز در حال حاضر دوره های کارشناسی ارشد در این رشته در حال برگزاری است و دانشگاه تربیت مدرس اولین دانشگاه فعال در این زمینه است.

وی افزود: این بحث برای اولین بار بین سازمان نظام پرستاری و دانشگاه تربیت مدرس انجام شده است مبنی بر اینکه در بحث سیستم سلامت باید افرادی وجود داشته باشند که کارهای نظام سلامت را بر اساس دیدگاه سیستمی انجام دهند و بی شک اجرای چنین طرحی به تنهایی قابل تحقق نیست و تنها با اتحاد و دست به دست یکدیگر دادن در قالب یک تفاهم نامه چنین امری شدنی است.

دکتر سپهری ادامه داد: با امضا این تفاهم نامه، توسعه مفهوم مهندسی سیستم های سلامت در بیمارستانها بین پرستاران به واسطه سازمان نظام پرستاری که در این زمینه نقش آفرینی می کند، قابل اجرا است. دانشگاه تربیت مدرس نیز به عنوان اولین دانشگاه در جهت همکاری با سازمان نظام پرستاری اعلام آمادگی کرده است تا هر چه سریعتر و کم هزینه تر به اهداف تعریف شده در این زمینه برای دستیابی به سیستمی با اولویت بیماران، عدالت محوری و ارتقاء کیفیت است، دست یابیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس، وی با اشاره به گستردگی حوزه سلامت در کشور، گفت: بی شک ارتقاء سطح دانش پرستاران در افزایش کیفیت خدمات این حوزه در سیستم سلامت بسیار کمک کننده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.