۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵
کد خبر: 306534

كاپيتان سابق پرسپوليس درليگ قطرهم كاپيتان تيم المسيميراست. محمد نوري با آرزوهاي تازه به فوتبال قطرمراجعه كرده است. او دوست دارد دوباره به تيم ملي بازگردد...

محمدنوري: كاش ژاوي هم درليگ ايران بازي مي كرد

به گزارش قدس آنلاين،محمد نوری، آنجا در لیگ ستارگان قطر هم کاپیتان است. او بازوبند تیم المسیمیر را بر دست می‌بندد؛ موقعیتی که کمتر برای لژیونرهای ایرانی رخ می‌دهد. نوری اما به‌واسطه سابقه‌ای که در پرسپولیس داشت و بازی‌هایی که پیش‌تر برای تیم ملی انجام می‌داد از سوی سران باشگاهش به‌عنوان کاپیتان المسیمیر برگزیده شده است تا اعتباری تازه ببخشد به لژیونرهای ایرانی حاضر در لیگ قطر. المسیمیر در هر جایگاهی هم که باشد کاپیتانی یک ایرانی در آن تیم پراهمیت است.
 ***
همین ابتدا برویم سراغ تیم ملی و دلیل دعوت نشدنت؛ چرا دیگر در لیست کی‌روش نیستی در حالی که تیم ملی به‌شدت نیازمند یک پلی‌میکر است؟


 من همیشه برای تیم ملی آرزوهای خوب داشتم. همیشه آرزو کردم که تیم ملی موفق باشد. اعتقاد قلبی من همین است. هیچ‌وقت بد تیم ملی را نخواستم. چه باشم چه نباشم. این حرف اول و آخر من است.


این غیبت‌ها اما ممکن است در نهایت منجر به دوری همیشگی تو از تیم ملی شود؛ ناراحت نیستی؟


 بازی در تیم ملی برای هر بازیکنی آرزو است. من هم دوست دارم ملی‌پوش باشم. این آرزو طبیعی است اما وقتی کی‌روش نمی‌خواهد من نمی‌توانم اعتراض کنم. اگر اعتراض کنم برای تیم ملی چالش ایجاد می‌شود. هیچ وقت دوست ندارم مقابل تیم ملی کشورم قرار بگیرم.


تیم ملی بازیساز ندارد و دعوت نشدن تو شاید نشانه‌های بی‌میلی کی‌روش به این نوع بازیکنان باشد. هر چند که در گذشته تو یکی از بازیکنان مورد توجه کی‌روش بودی...


 کی‌روش تفکرات خودش را دارد و من هم راه خودم را می‌روم. چه با من و چه بی من، همیشه دوست دارم تیم ملی کشورم در همه بازی‌ها برنده باشد. من هم مثل یک هوادار در کنار تیم ملی خواهم ماند.


این دعوت نشدن‌ها می‌تواند به منزله ناآمادگی تو باشد؟


 من شرایطم خوب است. چه فصلی که پیش رو دارم و چه فصل پیش اما متاسفانه در تیم ملی حضور ندارم و احترام می‌گذارم. به هر حال مربیگری سلیقه‌ای است. من اعتقاد دارم که باید از کی‌روش حمایت کرد. تاکید می‌کنم که هیچ اعتراضی ندارم.


حضور ژاوی در تیم السد قطر برای ایرانی‌های شاغل در لیگ ستارگان این کشور سوژه جالبی است. یک بازی تدارکاتی با تیم السد داشتید که ژاوی هم بود اما اواخر ماه آگوست باید دوباره با السد بازی کنید. تقابل با ژاوی چه حسی را به تو می‌دهد.


 من همیشه طرفدار تیم بارسلونا بودم و ژاوی هم کاپیتان تیم مورد علاقه من است. افتخار می‌کنم که می‌توانم در یک بازی رسمی مقابل ژاوی بازی کنم. این بازی به‌یادماندنی خواهد شد.


و تو باید به‌عنوان کاپیتان کنار ژاوی بایستی و عکس یادگاری بگیری؛ این لحظه هم وسوسه‌انگیز و به‌یادماندنی است.


 همینطور است. احتمالا کنار ژاوی می‌ایستم و با او عکس یادگاری هم می‌گیرم که این برای من افتخار است.


باشگاه المسیمیر به‌لحاظ امکانات و ساختار چه وضعیتی دارد و آیا با السد قابل قیاس هست؟


 تیم ما با السد قابل مقایسه نیست؛ چه از لحاظ بازیکن و چه از لحاظ برخی ساختارها اما امیدوارم بازی خوبی از آب درآید. ما یک بازی دوستانه با السد داشتیم و با اینکه چند ملی‌پوش آنها نبودند اما خیلی به ما فشار آوردند. تیم‌شان مدعی قهرمانی لیگ قطر است و امیدوارم یک بازی خوب با السد انجام بدهم.


جمعه‌ای که گذشت تیم ستارگان ایران مقابل ستارگان جهان قرار گرفت؛ بازی را دیدی؟


 بله بازی را دیدم. بازی خوبی بود. کار خیری انجام شد و حضور بازیکنان بزرگ که سال‌ها در تلویزیون آرزوی دیدن‌شان را داشتیم یک اتفاق بزرگ برای فوتبال ایران محسوب می‌شود اما ای‌کاش بتوانیم از این بازیکنان در دوران بازیگری‌شان در لیگ ایران استفاده کنیم. درست مثل قطری‌ها که می‌روند ژاوی را می‌آورند.


حضور این بازیکنان در لیگ قطر چه تاثیراتی دارد؟


 سطح فوتبال‌شان رشد می‌کند و نگاه خبرنگاران را به سمت خود جلب می‌کنند. حضور مردم هم در ورزشگاه‌ها بیشترمی‌شود و ما هم باید از آنها الگوبرداری کنیم و بازیکنانی مثل ژاوی را به لیگ ایران بیاوریم و از آنها استفاده کنیم.


هر چه تعداد این بازیکنان در لیگ ایران بیشتر شود به‌لحاظ رسانه‌ای لیگ ما بازتاب بیشتری خواهد داشت. البته ژاوی یک مثال است و ما می‌توانیم از بازیکنان دیگر استفاده کنیم و آنها را در سال‌های پایانی دوران فوتبال‌شان به کشورمان بیاوریم.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.