رییس مرکزتوسعه دولت الکترونیکی،فناوری اطلاعات وآمار وزارت کشورگفت: یکی از برنامه‌های تدارک دیده‌شده در همایش زیرساخت‌ و فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر هوشمند، بررسی شهرهای ایران از دید شاخص‌های جهانی شهر هوشمند و تعیین شهرهای منتخب است.

۵شهر ایران برای پایلوت هوشمندسازی انتخاب می‌شوند

 امیرشجاعان افزود: به همین منظور پس از فراخوان عمومی و دریافت پاسخ از شهرهای مختلف کشور، با بررسی پاسخ‌های رسیده، تعداد ۱۵ شهر جهت حضور و ارایه‌ توانمندی‌های خود در دو روز همایش انتخاب خواهند شد.

 وی افزود: اما در ادامه از میان ۱۵ شهر منتخب برای ارایه توانمندی‌های لازم، بر اساس نظر هیات‌داوران حاضر در همایش (حدود ۸۰ نفر از نخبگان این عرصه)، ۵ شهر به‌عنوان شهرهای منتخب ایران در موضوع شهر هوشمند انتخاب خواهند شد.

به گفته شجاعان نکته قابل توجه آن که این شهرها در فرصت‌های آتی به‌عنوان پایلوت توسعه‌ شهرهای هوشمند و سرمایه‌گذاری‌های دولتی و خصوصی مدنظر قرار می‌گیرند.

رییس مرکز توسعه دولت الکترونیکی،فناوریاطلاعات وآمار وزارت کشور از معاونان توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری‌های سراسر کشور خواست با توجه به ضیق وقت با انتخاب حداقل یک شهر در استان خود با در نظر گرفتن شاخص‌های اعلام شده، نسبت به تکمیل پرسشنامه‌‌های ارسالی و استرداد آن در قالب فایل الکترونیکی به ایمیل barati@moi.ir حداکثر تا روزدو شنبه ۹ شهریور ماه اقدام کنند.

«همایش زیرساخت‌ و فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر هوشمند» توسط شرکت ارتباطات زیرساخت و سازمان فناوری اطلاعات ایران در روزهای ۱۵ و ۱۶ شهریور ماه ۹۴ در تهران برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت همایش به نشانی iransmartcity.ir مراجعه کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.