قدس آنلاین- تبریز: مجری گردآوری، تدوین و نگارش کتاب خاطرات رزمندگان و فرماندهان مرکز آموزشی خاصبان تحت عنوان «خاصبان ۳۵ کیلومتر» که توسط دفتر مطالعات ادبیات پایداری حوزه هنری این استان آغاز شده است؛ این بار به سراغ «جعفر راستی» رفت تا با او مصاحبه‌ای برای تکمیل این کتاب انجام دهد.

از خاصبان تا مدافع حرم در سوریه راهی نیست

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،  داود خدایی اظهار داشت: «جعفر راستی» پنجمین رزمنده‌ای است که برای نگارش کتاب "خاصبان 35 کیلومتر" به مدت یک ساعت پای صحبت‌هایش نشسته شد، وی متولد 1342 است.

وی ادامه داد: «جعفر راستی» در لیست مربیان پروژه «خاصبان 35 کیلومتر» جزء چند نفر اول برای مصاحبه بوده است. ولی به خاطر اینکه در سوریه به عنوان مدافع حرم حضرت زینب (س) حضور دارد امکان مصاحبه با او فراهم نمی‌شد تا اینکه در روزهای اخیر مطلع شدم که در تبریز است از این رو در نخستین فرصت طی دیداری که با او داشتم، توانستم مصاحبه‌ای هر چند کوتاه با او انجام دهم.

خدایی افزود: جعفر راستی متولد 1342 است. سال 1360 به‌عنوان بسیجی آموزش‌های نظامی را در آموزشگاه سیدالشهداء سپری کرد. از مربیان‌اش می‌توان به علی تجلایی، رفیعی، شمعچیان، جواد صالحی، توفیقی و یوسف ضیاء اشاره کرد.

وی اضافه کرد: راستی بعد از سپری کردن دوره، عازم عملیات رمضان شده، بعد از هشت و نیم ماه به‌عنوان مربی به آموزشگاه خاصبان برمی‌گردد. به مدت هفت سال (83-1377) جانشینی آموزشگاه مالک اشتر ارومیه را عهده‌دار بوده است. وی از سال 1389 تا هنگام بازنشستگی‌اش (اواخر سال 1393) فرمانده آموزشگاه سیدالشهداء بوده است.

در ادامه جعفر راستی؛ فرمانده اسبق آموزشگاه سیدالشهداء گفت: در عملیات‌های مهمی چون رمضان، والفجر مقدماتی، والفجر یک، مسلم‌بن‌عقیل، مطلع‌الفجر، کربلای 5 و ... را تجربه کرده، به افتخار جانبازی نیز نائل آمده‌ام.

وی افزود: یک ماه بعد از بازنشستگی سردار نوعی‌اقدم را در تبریز دیدم و همین دیدار سبب شد تا عازم سوریه شوم و با همان روحیه و انرژی دوران جنگ تحمیلی، این بار در جبهه‌ای دیگر فعالیت کنم. جبهه‌ای که فرمانده‌اش خانم زینب(س) است.

راستی ادامه داد: همواره خود را مدیون آموزشگاه خاصبان می‌دانم. حالا هم که افتخار خدمت‌گزاری در سوریه را دارم، خاستگاهم را از خاصبان می‌دانم و تنفس در فضای آن. اگر امروز در سوریه هستم، همه‌اش مدیون دوره‌هایی است که در خاصبان سپری نموده یا در کنار عزیزانی زندگی کرده‌ که هر کدامش وزنه‌ای بودند برای انقلاب و نظام.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.