داوید دخیا در نهایت نتوانست به تیم مورد علاقه خود برود. حال هر کدام از مسئولان دو باشگاه منچستریونایتد و رئال مادرید ادعا می‌کنند کار خود را به درستی انجام داده‌اند و تقصیری در این پرونده نداشته‌اند.

همه چیز درباره انتقال نافرجام دخیا به سانتیاگو برنابئو+بیانیه جدید رئال علیه منچستریونایتد

به گزارش ایسنا، پرونده انتقال داوید دخیا به رئال مادرید در حالی شب گذشته بسته شد که تیم مادریدی نتوانست دروازه‌بان مورد علاقه خود را در روز آخر فصل نقل و انتقالات به خدمت بگیرد.

 

دخیا که یک سال از قراردادش با منچستریونایتد باقی مانده، از آغاز فصل نقل و انتقالات هدف خود را رفتن به رئال مادرید تعیین کرده بود. حتی در روزهای اولیه نقل و انتقالات ادورن گارسیا نامزد دخیا که در اسپانیا مشغول است طی اظهار نظری اعلام کرد دخیا دوست دارد به مادرید بیاید و از او خواست که هرچه سریع‌تر انتقال خود به رئال را قطعی کند.

 

داستان انتقال دخیا به رئال مادرید در واقع از سال گذشته آغاز شد. در ماه‌های نخست حضور فان خال در منچستر او از اینکه می‌خواهد دخیا را به عنوان دروازه‌بان اول تیمش نگه دارد مطمئن نبود و در همان روزها به انتقال کیلور ناواس که با رئال مادرید به توافق رسیده بود فکر می‌کرد.

 

در اواسط فصل گذشته منچستریونایتد که به فکر تمدید قرارداد دروازه‌بان جوان خود بود پیشنهاد مالی بسیار خوبی را به دخیا ارائه کرد. مدیران شیاطین سرخ از همان زمان می‌دانستند که رئالی‌ها قصد دارند در پایان فصل دروازه‌بان‌شان را به خدمت بگیرند و سعی داشتند با تمدید قرارداد این بازیکن، اولا حضور بهترین بازیکن فصل قبل خود از نگاه تماشاگران در باشگاه‌شان استمرار بخشند و دوما در صورتی که دخیا نخواهد در این تیم بماند، بتوانند با مبلغ بیشتری او را به رئال مادرید بفروشند. اما نکته کلیدی آغاز انتقال دخیا به رئال مادرید از همین جا آغاز شد که این دروازه‌بان اسپانیایی پس از اینکه فهمید فان خال در ابتدای فصل به نگه داشتن او در تیمش مطمئن نبوده و به جذب کیلور ناواس چشم دوخته بوده از قبول پیشنهاد تمدید قرارداد امتناع کرد. پیشنهادی که حقوق هفتگی 200 هزار پوند را برای او به همراه داشت و می‌توانست او را به گران‌ترین دروازه‌بان تاریخ فوتبال تبدیل کند.

با آغاز فصل نقل و انتقالات رئالی‌ها که کاسیاس را از دست داده بودند، به دنبال تقویت پست دروازه‌بانی خود بودند اما منچستریونایتد برای فروش دخیا مبلغ رضایتنامه او را 35 میلیون پوند تعیین کرد تا بتواند این دروازه‌بان را بالاتر از بوفون به گران‌ترین دروازه‌بان فوتبال بدل کند.

 

با این حال رئالی‌ها هیچ وقت حاضر نشدند چنین مبلغی را فقط برای رضایتنامه دخیا بپردازند چرا که معتقد بودند برای دروازه‌بانی که تنها 10 ماه از قراردادش باقی مانده پرداخت چنین پول گزافی منطقی نیست حتی اگر این دروازه‌بان "دخیا"ی جوان و اسپانیایی باشد.

 

پس از انتخاب بنیتس به عنوان سرمربی رئال مادرید، کهکشانی‌ها کیکو کاسیا از اسپانیول را به خدمت گرفتند تا پس از ناواس یک دروازه‌بان مطمئن دیگر هم داشته باشند. هر زمان که در نشست‌های خبری از بنیتس درباره احتمال جذب دخیا سوال می شد، او به وجود دو دروازه‌بان ارزشمند در تیمش اشاره می‌کرد و اینکه با وجود این دو نفر به دروازه‌بان جدیدی نیاز ندارد. البته او در صحبت‌هایش به این نکته هم اشاره می‌کرد که هیچ احتمالی در فوتبال بعید نیست.

 

دو روزنامه معتبر مارکا و آ.اس هم با وجود اینکه رئال مادرید در ظاهر علاقه خود برای جذب دخیا به صورت رسمی اعلام نمی‌کرد در گزارش‌های جداگانه‌ای به احتمال قوی حضور این دروازه‌بان در جمع کهکشانی‌ها اشاره می‌کردند.

 

تا اینکه روزهای آخر نقل و انتقالات فرا رسید و نحوه برخورد فان خال با دخیا بار دیگر همه چیز را تغییر داد. سرمربی هلندی منچستریونایتد که در دو بازی آخر دوستانه این تیم پیش از آغاز فصل از دروازه‌بان اسپانیایی خود استفاده کرده بود، پیش از شروع فصل سرخیو رومرو دروازه‌بان نخست تیم ملی آرژانتین را به خدمت گرفت و پس از اینکه در سه بازی نخست لیگ هم ا ز این دروازه‌بان استفاده کرد، گفت که دخیا به مربی دروازه‌بان‌های منچستریونایتد گفته نمی‌خواهد برای این تیم بازی کند و این گونه سعی کرد برای عدم استفاده از این دروازه‌بان اسپانیایی دلیل بیاورد. هرچند بلافاصله پس از این اظهار نظر فان خال دخیا نه به طور مستقیم بلکه از طریق مدیر برنامه‌هایش اعلام کرد که هرگز چنین صحبتی را مطرح نکرده است.

در یکی دو روز گذشته و پس از اینکه مشخص شد رابطه دو طرفه میان فان خال و دخیا کاملا به سردی گراییده دو طرف هیچ علاقه‌ای به ادامه همکاری با یکدیگر ندارند گمانه‌زنی‌ها برای انتقال دروازه‌بان 24 ساله منچستر به رئال مادرید بیش از پیش قوت گرفت. تقریبا همه رسانه‌های اسپانیایی و انگلیسی این انتقال را قطع می‌دانستند و حتی در ساعات پایانی نقل و انتقالات تیتر همه اخبار این رسانه‌ها حاکی از توافق دو باشگاه معتبر اسپانیایی و انگلیسی بر سر انتقال دخیا به رئال مادرید بود. انتقالی که در نهایت این گونه تعیین شد که رئال مادرید علاوه بر پرداخت 10 میلیون یورو کیلور ناواس را هم به منچستریونایتد بدهد.

 

اما با وجود اینکه مسئولان منچستریونایتد ادعا می‌کنند مدارک لازم برای انتقال دخیا را پیش از پایان مهلت قانونی نقل و انتقالات به رئال مادرید فرستاده‌اند، مسئولان باشگاه اسپانیایی معتقدند انگلیسی‌ها در اینجا تعلل کرده‌اند و در نیامدن دخیا به مادرید مقصر هستند. بر همین اساس باشگاه رئال مادرید بیانیه‌ای در 10 بند تنظیم کرده که به این شرح است:

 

1- باشگاه منچستریونایتد مذاکرات برای انتقال داوید دخیا را تا صبح روز گذشته آغاز نکرد

2- باشگاه رئال مادرید با وجود فرصت کمی که وجود داشت پس از اطلاع از این موضوع و با آگاهی از سختی‌های به توافق رسیدن در این فرصت کم، قبول کرد که وارد مذاکرات شود.

3- زمانی که یونایتد وارد مذاکرات شد، مسئولان این باشگاه این موضوع را مشخص کردند که باید با دروازه‌بان رئال مادرید یعنی کیلور ناواس توافق حاصل شود و صحبت‌های خود را با نمایندگان این بازیکن شروع کردند.

4- رئال و یونایتد بلافاصله به یک توافق سریع برای انتقال هر دو بازیکن دست یافتند. مدارک لازم در زمان قانونی برای فرستادن به سیستم TMS قبل از پایان مهلت وقت نقل و انتقالات به وقت اسپانیا آماده شد. رئال مادرید پیش‌نویس قراردادها را در ساعت 13:39 به وقت اسپانیا به همتای انگلیسی خود ارسال کرد.

5- منچستریونایتد قراردادهای امضا شده را با چند ساعت تاخیر در سال 21:43 به وقت اسپانیا به باشگاه رئال فرستاد، حتی با تغییرات جزئی. تمامی تغییرات بلافاصله به وسیله رئال مادرید پذیرفته شد تا هرچه زودتر ثبت نام دخیا در سیستم TMS و لیگ اسپانیا انجام پذیرد.

6- رئال مادرید بعد از گرفتن امضای دخیا و ناواس قراردادهای امضا شده را در ساعت 23:32 به وقت اسپانیا به یونایتد برگرداند. پس از آن باشگاه رئال منتظر دریافت مدارک نهایی به وسیله یونایتد شد.

7- منچستریونایتد به توافق نهایی با نمایندگان کیلور ناواس در ساعت 23:53 به وقت اسپانیا دست یافت. در آن زمان قراردادها برای این بازیکن فرستاده و امضا شده بود.

8- یونایتد اطلاعات دخیا را در سیستم TMS پس از ساعت 12 شب به وقت اسپانیا ثبت کرد اما برای ناواس این کار را انجام نداد. قراردادهای امضا شده هر دو بازیکن به صورت همزمان برای رئال مادرید امضا شد. باشگاه رئال مدارک کامل را در ساعت 00:02 دریافت کرد و تلاش کرد به سیستم TMS دسترسی پیدا کند اما با توجه به گذشتن از زمان قانونی ورود به این سیستم امکانپذیر نبود.

9- در ساعت 00:26 بامداد به وقت اسپانیا سیستم TMS فیفا دعوتنامه‌ای را به رئال ما درید فرستاد تا اطلاعات دخیا را در آن وارد کند. با توجه به اینکه مهلت قانونی برای ثبت نام در انگلیس تا عصر امروز هم وجود داشت، رئال مادرید تصمیم گرفت که قرارداد را به لیگ اسپانیا ارائه دهد با وجود اینکه می‌دانست از مهلت قانونی این کار زمان زیادی گذشته است.

10- به طور خلاصه باشگاه رئال هر آنچه که ضروری و لازم بود را در سریع‌ترین زمان ممکن برای انجام این دو انتقال فراهم کرد.

هرچند مسئولان منچستریونایتد به بیانیه رئال مادرید واکنش رسمی نشان نداده‌اند اما یکی از مسئولان فیفا عصر امروز اعلام کرد که ارسال مدارک از سوی باشگاه انگلیسی در مهلت قانونی انجام گرفته و اگر هم رئال بخواهد شکایتی در این زمینه انجام دهد، منچستریونایتد مقصر شناخته نخواهد شد.

به این ترتیب پرونده پر سروصدای طولانی انتقال دخیا برای این فصل بسته شد تا به احتمال زیاد دخیا که تصمیم خود را برای حضور در رئال مادرید به صورت قطعی گرفته بود فصل بعد و پس از پایان یافتن قراردادش با شیاطین سرخ به عنوان بازیکن آزاد به جمع کهکشانی‌ها بپیوندد. تنها نکته‌ای که در این میان مبهم باقی می‌ماند نحوه استفاده فان خال از دخیا در ادامه فصل خواهد بود که با توجه به رابطه نه چندان خوب دو طرف در حال حاضر، مشخص نیست دروازه‌بان اسپانیایی می‌تواند جایگاه اصلی خود را به عنوان بازیکنی که دو فصل پشت سر هم بهترین بازیکن منچستریونایتد از نگاه هواداران انتخاب شده بود از سرخیو رومرو بازپس بگیرد یا خیر.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.