دلارام عظیمی: اتفاقی که در مورد داوید دخئا در آخرین لحظه بازار نقل وانتقالات رخ داد، در نوع خود عجیب و مشکوک به نظر می‌رسید.

 «دخئا» برای رئالی شدن ۲۸ دقیقه کم آورد

در حالی‌که روز دوشنبه همه از انتقال زودهنگام سنگربان ملی پوش اسپانیایی به رئال مادرید خبر می‌دادند، مدارک ارسالی از سوی باشگاه یونایتد به رئال دیرتر از مهلت قانونی نقل وانتقالات به اسپانیا فکس و مانع از شکل گیری این انتقال شد. یونایتد و رئال برای انتقال 30 میلیون یورویی دخئا به توافق رسیده بودند، ولی جزئیاتی از قرارداد دوطرف درآن لحظه تغییر یافت و مدارک پیش از نیمه شب سه شنبه به فدراسیون فوتبال اسپانیا ارسال نشد.

در این شرایط دخئا به طور حتم در شروع این فصل رئال مادرید را در میدانها همراهی نمی کند.

او حداقل تا بازار ژانویه در منچستر ماندنی شده و با توجه به شرایطی که در هفته‌های اخیر در یونایتد برای او پیش آمده، معلوم نیست چه سرنوشتی در اولدترافورد در انتظارش خواهد بود. قرارداد دوطرف که دخئا آن را امضا کرده بود، به موقع به دفتر فدراسیون فوتبال اسپانیا ارسال نشد و با این اوصاف کیلور ناواس در مادرید و دخئا در منچستر به دروازه بانی ادامه خواهد داد.

منابع رسمی اعلام کرده‌اند که این مدارک 28 دقیقه بعد از نیمه شب سه شنبه به وقت محلی به فدراسیون ارسال شده‌اند که درآن زمان مهلت بازار نقل وانتقالات به پایان رسیده بود.

توافق کامل دو باشگاه بر سر این انتقال ساعت 30/23 دوشنبه شب حاصل شده بود. قرار بود دخئا با 30 میلیون راهی رئال شود و کیلور ناواس با 15 میلیون یورو جای او را در منچستر بگیرد. اگرچه کیلور ناواس می‌خواست تغییراتی در قراردادش اعمال شود که همین موضوع تاخیری در روند کل انتقال ایجاد کرد. مذاکرات دوطرف بر سر این انتقال از صبح روز دوشنبه شروع شده بود، ولی زمانی مذاکرات شکل رسمی تر به خود گرفت که یونایتد مارتیال را خریداری کرد.

کیلور ناواس در ابتدا مخالف انتقال به منچستر یونایتد بود تا اینکه سرانجام فن خال او را راضی به این انتقال کرد. اما ظاهراً یک سری مسایل اداری و کاغذبازی‌های مربوط به انتقال سنگربان کاستاریکایی بیشتر از مدت معمول به طول انجامیده و حتی بعد از اینکه انتقال دخئا به رئال قطعی شد، هنوز حل نشده باقی مانده بود.

آنتونی مارتیال در آخرین روز بازار نقل وانتقالات تابستانی هم به عنوان گرانقیمت ترین بازیکن زیر 20 سال فوتبال جهان معرفی شد.

رئال مدعی شده که باشگاه یونایتد ساعت 59/11 دقیقه دوشنبه شب مدارک را به باشگاه مادریدی فکس کرده که آن زمان فرصتی برای ارسال آنها به فدراسیون فوتبال اسپانیا وجود نداشت؛ برای همین مدارک یک دقیقه بعد از پایان مهلت قانونی بازار به فدراسیون فرستاده شدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.