قدس آنلاین: یک کارشناس رسانه و ازاستادان سرشناس در رشتهٔ ارتباطات در نشستی با عنوان رسانه و تروریسم گفت: تروریسم برای ترساندن مردم از تکنولوژی های جدید استفاده می کند.

تروریسم برای ترساندن مردم از تکنولوژی های جدید استفاده می کند

 به گزارش قدس آنلاین، دکتر هادی خانیکی با انتقاد از رسانه هایی که خود را مستقل سیاسی معرفی می کنند افزود: اگر روشنفکران و هنرمندان در وضعیت بسته ای قرار بگیرند زمینه های نامناسب فرهنگی در جامعه ایجاد می شود بنابراین برای جلوگیری از این معضل بهتر است همه مسایل به چارچوب سیاسی وارد شود.

او با بیان اینکه در صورت عدم شکل گیری جامعه با چارچوب سیاسی، نهادهای ضعیف ایجاد می شود اظهار داشت: وقتی سیاست گریزی در جامعه توسط دانشجویان، مدیران، مسوولین و ... شکل بگیرد باعث می شود تا سیاست های نادرست جای خود را باز کنند و این مسئله مشکلات بسیاری را برای مردم ایجاد می کند.

این فعال رسانه ای تروریسم را موضوعی بیشتر از یک بحث نظری دانست و تصریح کرد: جهانی که روبه روی ما قرار دارد و مشاهده شرایط منطقه، تروریسم را از یک پدیده نظری فراتر می برد.

دکتر خانیکی تاکید کرد: پدیده هایی مانند القاعده و داعش محصول تحجر سنتی هستند زیرا با وجود استفاده آنها از تکنولوژی های جدید، این دو پدیده در منطقه علیه تکنولوژی های جدید هستند اما چون این ابزار می تواند آنها را در رسیدن به اهداف خود موفق کند بنابراین از آن استفاده می کنند.

او با اشاره به اینکه داعش و القاعده از رسانه های نوین، خوب استفاده می کنند بیان کرد: رسانه سه نوع هویت مشرعیت بخش، مقاومت و برنامه ریزی را پیش روی مخاطب خود قرار می دهد.

این فعال رسانه ای به تعریف انواع این هویت ها اشاره و بیان کرد: اگر هویت ها شکل بسته ای به خود بگیرد از نوع مقاومت است اما اگر مخاطب بپذیرد که هر فردی چگونه  شکل هویت مشروعیت بخش به خود می گیرد و در نهایت هویت برنامه ریزی شده که ارتباطات افقی دارد و شبکه ای است از بهترین هویت هایی که در اختیار مخاطب قرار می گیرد.

دکتر خانیکی تروریسم را فردی عنوان کرد که سلاح فکر خود را از دست داده است و برای رسیدن به اهداف خود از اجبار استفاده می کند لذا فقط قرار نیست که تروریسم با سلاحی یک فرد را بکشد بلکه ترور شخصیت و ... نیز از جمله کارهایی است که تروریست انجام می دهد.

به گفته او تروریسم فقط به فلاسفه، کارشناسان و مدیران سیاسی بازنمی گردد بلکه همه اقشار باید آن را مورد بررسی قرار دهند زیرا تروریسم ریشه های فرهنگی دارد و نپرداختن به آن باعث ایجاد تبعاتی گسترده برای هر منطقه می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.