قدس آنلاین: معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان اصفهان گفت: با توجه به تنوع و همه‌گيري آسيب‌ها مخصوصاً در قشر جوان و نوجوان، خدمات مركز مشاوره و مددكاري كلانتري‌ها توانسته است تاثير زيادي بر پيشگيري از بروز و شيوع اين آسيب‌ها داشته باشد .

مشاوران فعال پليس نقش مؤثری در كاهش آسيب‌هاي اجتماعي دارند

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، سرهنگ جهانگير كريمي تصریح کرد: يكي از اقدامات بسيار مفيد و موثري كه توسط كارشناسان مشاوره و مددكاري پليس در سطح كلانتري‌هاي استان انجام مي‌گيرد و بسيار هم مورد استقبال شهروندان قرار گرفته مصالحه بين افراد درگيري است كه به دليل مسايل مختلف پاي‌شان به كلانتري باز مي شود.

وي افزود: خوشبختانه با تلاش كارشناسان مشاوره پليس بيش از 83 درصد از پرونده‌هاي تشكيل شده در سطح كلانتري‌ها و پاسگاه‌هاي استان در يک ماه گذشته به مصالحه ختم شده و از ارجاع آنها به دادگاه‌ها و مراجع قضايي جلوگيري به عمل آمده است.
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان اصفهان با اشاره به نقش مشاوران فعال پليس در كاهش آسيب‌هاي اجتماعي تصريح كرد: با توجه به تنوع و همه‌گيري آسيب‌ها مخصوصاً در قشر جوان و نوجوان، خدمات مركز مشاوره و مددكاري كلانتري‌ها توانسته است تاثير زيادي بر پيشگيري از بروز و شيوع اين آسيب‌ها داشته باشد .
سرهنگ كريمي بيشتر پرونده هاي مصالحه شده در كلانتري هاي استان را اختلافات زناشويي، اختلافات حقوقي و مواردي از نزاع و درگيري عنوان كرد و گفت: برخي از اين پرونده‌ها براي اينكه به مصالحه ختم شوند چندين جلسه و شايد چندين ماه پيگيري و رسيدگي كارشناسان مشاوره را به همراه دارد.
وي با اشاره به اينكه واحدهاي مشاوره كلانتري‌ها به طور روزانه پاسخگوي سوالات و مشكلات شهروندان در حوزه امنيتي، جرايم، مزاحمت‌ها و آسيب‌هاي اجتماعي هستند، خاطرنشان كرد: مراكز مشاوره و دواير مددكاري اجتماعي مستقر در كلانتري‌ها در جهت حفظ و تامين بهداشت رواني و ايجاد زمينه‌هاي رشد همه جانبه اعضاي خانواده و در راستاي نگرش جامعه محوري پليس، با به‌كارگيري كارشناسان مجرب و متخصص توانسته است در جهت پيشگيري و كاهش آسيب‌هاي اجتماعي خانواده‌ها و ارتقاي سطح بهداشت و سلامت رواني افراد بسيار موفق عمل كنند و شهروندان مي‌توانند همه روزه در ساعات اداري به اين واحدها مراجعه و از خدمات رايگان مشاوره پليس بهره‌مند شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.