۱۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳
کد خبر: 306760

متخصصان سلامت اعلام کردند: از نیش نوعی زنبور که بومی برزیل است می‌توان به عنوان سلاحی برای مقابله با سرطان استفاده کرد.

سم زنبور، سلاحی موثر برای مقابله با سرطان

به گزارش  ایسنا ، زهر موجود در نیش این نوع زنبور از این ویژگی برخوردار است که بدون آسیب رساندن به سلول‌های سالم، سلول‌های سرطانی را از بین ببرد.

یک تیم تخصصی برزیلی دراین‌باره اظهار داشتند: این روش در مراحل اولیه بوده و لازم است مطالعات بیشتری برای بررسی این متد و به کاربردن آن در بدن انسان انجام شود.

اگرچه نیش این زنبور عمدتا خوشایند نیست اما متخصصان براین باورند که این روش درمانی، موثر و کاربردی خواهد بود. نیش این زنبورحاوی سمی به نام «MP1» است که این حشرات از آن برای دفاع از خود استفاده می‌کنند و مطالعات اخیر روی موش‌ها حاکی از آن است که ترکیب موجود در نیش این زنبور سلول‌های سرطانی را مورد هدف قرار می‌دهد و آنها را از بین می‌برد.

متخصصان برزیلی دریافتند که MP1 با مولکول‌های چربی که به طور معمول در سطح سلول‌های سرطانی پخش می‌شوند، تعامل می‌کنند و حفره‌هایی به وجود می‌آورند که اجازه می‌دهد مولکول‌های ضروری برای عملکرد مناسب سلول ترشح شود.

دکتر «پاول بیلس» از دانشگاه لیدز انگلیس هم گفت: روش‌های درمانی سرطان که به ترکیب لیپید غشای سلولی حمله می‌کنند، روش کاملا جدید برای تولید داروهای ضدسرطان است و در ارائه روش‌های ترکیبی جدید که چندین دارو به طور همزمان در درمان سرطان کاربرد دارند، مفید است.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، به گفته متخصصان این مرحله از این تحقیق موجب شده تا مشخص شود چگونه نیش زنبور می‌تواند سلول‌های سرطانی را از بین ببرد ولی لازم است مطالعات بیشتری در این خصوص انجام شود.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.