پایگاه اطلاع رسانی شبکه صدای آلمان در نقدی از فیلم محمد رسول الله نوشت: فراتر از اینکه واکنش غرب نسبت به این فیلم چه باشد، تلاش مجید مجیدی کارگردان آن اقدامی شجاعانه است.

تلاش مجیدی درساخت فیلم محمد رسول الله شجاعانه است

 به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا، صدای آلمان افزود: فیلم محمد رسول الله (ص) با هدف نشان دادن تصویر مثبتی از اسلام و ارائه روایتی متناقض نسبت به تعابیر افراطی از دین ساخته شده است اما این سوال را به ذهن می آورد که آیا فیلم می تواند گفتمان غالب را تغییر دهد؟
مجید مجیدی کارگردان مشهور ایرانی و شناخته شده به خاطر فیلم بچه های آسمان برای نشان دادن تصویر درستی از اسلام به شدت تلاش کرده است.
ساخت این فیلم 171 دقیقه ای که از هفته قبل همزمان در داخل و خارج ایران به نمایش درآمد با 7 سال کار سخت و هزینه 40 میلیون دلاری ممکن شده است.
سازندگان فیلم به روشنی هدف از ساخت آن را تغییر گفتمان غالب در مورد پیامبر اسلام در سطح جهانی به وی‍ژه در غرب اعلام کرده اند.
با وجود همه برداشت هایی که در غرب از اسلام وجود دارد تلاش مجیدی پسندیده است، او می خواهد روایتی متفاوت از اسلام و پیامبر این دین با ابزار هنر پدید آورد. وی قصد دارد با شیوه ای خلاقانه غیرمسلمانان را متفاعد کند که اسلام دین صلح است.
بدون توجه به اینکه واکنش غرب نسبت به این فیلم چه باشد و اینکه آیا می تواند برداشت ها از اسلام را تغییر دهد یا خیر، تلاش مجیدی اقدامی بسیار شجاعانه است.
با آنکه ایران نسبت به فیلم و هنر به تصویر کشیدن تساهل بیشتری دارد، باز هم ساخت فیلم محمد رسول الله را باید ناشی از جرات و جسارت کارگردان آن دانست.
به نظر می رسد ایرانی ها در خط مقدم نشان دادن تصویری درست و صلح طلب از اسلام به بقیه دنیا قرار دارند. ایرانی ها از فیلم پیامبر ساخته مصطفی عقاد کارگردان مصری نیز به شدت استقبال کردند و انتظار می رود موفقیت برای فیلم محمد رسول الله نیز تکرار شود که بلیت های چند روز ابتدایی فیلم پیشاپیش فروش رفته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.