معاون حج،عمره و عتبات سازمان حج و زیارت از ورود ۵۸۰۰ زائر مدینه قبل به مکه خبر داد و گفت: از فردا پرواز زائران مدینه بعد آغاز می‌شود و پرواز زائران مدینه قبل ۲۰ شهریور ماه به پایان می‌رسد.

۵۸۰۰ زائر مدینه قبل وارد مکه شدند/ آغاز اعزام زائران مدینه بعد از فردا
به گزارش قدس آنلاین، حمید محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت زائران ایرانی در مدینه گفت: تا کنون نزدیک 15 هزار زائر ایرانی وارد مدینه شدند و 5800 زائر مدینه قبل از مدینه وارد مکه شدند.

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت گفت: اعزام زائران مدینه بعد از فردا 12 شهریورماه آغاز می‌شود که آنها با پرواز مستقیم به فرودگاه جده و از آنجا به مکه می‌آیند. همچنین آخرین پرواز زائران مدینه قبل 20 شهریورماه انجام می‌شود و 26 شهریورماه هم آخرین اعزام زائران به بیت‌الله الحرام صورت می‌گیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: تاکنون فقط همان یک پیرمرد زائری که در روزهای نخستین اعزام از دنیا رفت را داشتیم و الحمدلله آمار فوتی دیگری نداریم و همچین موردی از بیماری‌های خاص مانند ویروس کرونا هم گزارش نشده است.

محمدی در خصوص حمل بار زوار گفت: امسال نیز مانند سالهای گذشته بار زائر از محل اقامتشان چه در مکه و چه در مدینه به فرودگاه منتقل می‌شود و همراه زائر به یکی از فرودگاه‌های 19 گانه هوایی مقصد زائر در ایران منتقل می‌شود.

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت افزود: برخی از زوار در مدینه 7 شب و برخی از کاروان‌ها تا 9 شب در مدینه منوره می‌مانند و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به راحتی به مسجد النبی و قبرستان بقیع مشرف می‌شوند.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.