قدس آنلاین: امیر مرتضوی در گفت و گو با قدس آنلاین، از کاهش سن جرم در خراسان رضوی خبر داد و حاشیه شهر مشهد را منطقه مستعد جرم عنوان کرد.

کمینه سن جرم از ۲۵ سال به ۱۸ سال کاهش یافت/حاشیه شهر مشهد منطقه مستعد جرم است

 

امیر مرتضوی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: در حال حاضر با کاهش سن جرم رو به رو هستیم که اقداماتی در حوزه پیشگیری های فرهنگی، اجتماعی، وضعی، انتظامی و امنیتی صورت گرفته است.

وی در ارتباط با پیشگیری های کیفری تاکید کرد: پیشگیری های کیفری باید متناسب با سن مجرمین اعمال شود و این پیگشیری ها در برخی از مناطق مانند حاشیه شهر مشهد از اهمیت بالاتری برخوردار است.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی بر ضرورت اطلاع رسانی در حوزه پیشگیری های کیفری تاکید کرد و گفت: در حوزه پیشگیری های کیفری ارتقای آگاهی های عموم مردم، ارائه آموزش های پیشگیرانه و بازدیدهای میدانی باید مورد توجه قرار گیرد.

مرتضوی از کاهش جمعیت کیفری در سن اطفال که مجرمین زیر ۱۸ سال هستند، خبر داد و افزود: در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ با کاهش ۲۵ درصدی جمعیت کیفری مجرمین زیر ۱۸ سال رو به رو بوده ایم که نشان از هدف گذاری های مدبرانه در این حوزه دارد.

وی تعامل عقلایی با نهادهایی همچون آموزش و پرورش و دانشگاه ها را تکمیل کننده مثلث پیشگیران جرم دانست و بیان کرد: تعامل عقلایی با آموزش و پرورش و دانشگاه ها می تواند مثلث پیشگیران وقوع جرم را تکمیل کند.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی در خصوص کاهش سن جرم تصریح کرد: در ۱۰ سال گذشته سن جرم بین ۲۵ تا ۳۵ سال بوده که اکنون بین ۱۸ و ۲۵ سال است و نیاز به مداخلات جدی دارد.

مرتضوی در ارتباط با بیشترین جرایم مرتکب شده توسط جوانان و نوجوانان خاطر نشان کرد: جرایمی مانند فعالیت در حوزه مواد مخدر صنعتی، بازی های رایانه ای، گرایش به شیطان پرستی، جرایم اینترنتی و شبکه های اجتماعی از جمله جرایم مورد علاقه جوانان و نوجوانان هستند.

وی عدم زیر ساخت های لازم برای ورود تکنولوژی به کشور را از جمله دلایل گرایش جوانان به جرم های رایانه ای و شبکه های اجتماعی دانست و گفت: زیر ساخت های مناسبی برای ورود تکنولوژی به کشور آماده نشده است و والدین نیز از این تکنولوژی ها اگاهی ندارند که این امر سبب گرایش جوانان به جرم های رایانه ای و شبکه های مجازی می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جوادي IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    0 0
    متوليان فرهنگي چه توضيحي براي اين خبر دارند ؟ كاهش سن جرم و جنايت محصول تربيت خانوادگي و اجتماعي و بالا رفتن سطح توقعات ماديست . بيچاره نيروي انتظامي و قوه قضائيه چه كاري جز برخورد با آلودگي مي توانند بكنند ؟ پس نقش پيشگيري و مجريان آن چه مي شود ؟ از افرادي اينچنين آلوده آيا انتظار اتخاذ تصميمي صحيح براي رشد كشور در همه عرصه ها هست ؟