رئیس مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از وضعیت فرهنگی و عدم توجه کافی به امر به معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک ضرورت مهم اجتماعی است.

امر به معروف و نهی از منکر یک ضرورت مهم اجتماعی است

به گزارش  تسنیم، آیت‌الله محمد یزدی رئیس مجلس خبرگان رهبری که در اختتامیه هجدهمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری سخن می‌گفت، با بیان اینکه نسبت به مسائل فرهنگی نگرانی‌ها احساس می‌شود به انتقادات اعضای خبرگان از وضعیت فرهنگی کشور اشاره کرد و گفت: مسائل فرهنگی نباید تنها در اجتماعات نماز جمعه یا اعتکاف خلاصه شود و باید مسائل فرهنگی وسعت داده شود. 

وی با بیان اینکه مردم اصل نظام را دوست دارند و نباید فراموش کنیم که دشمن بیکار نمانده است، تصریح کرد: یکی از مسائل مهمی که ما باید به آن توجه داشته باشیم بحث امر به معروف و نهی از منکر است که امام رضوان‌الله نیز در آن سخنرانی معروف در بهشت زهرا(س) نسبت به اهمیت این موضوع تاکید کردند؛ گرچه برخی بزرگان می‌گویند اگر فردی عامدا امر به معروف و نهی از منکر را انکار کند کافر است البته نه اینکه عمل نکند بلکه انکار کند که در این صورت شرایط فرق خواهد کرد. 

رئیس مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: ما معتقد نیستیم که اگر کسی خلافی انجام داد، فورا بگیرند و نگهش دارند اما نباید اجازه دهیم فساد انجام شود.

آیت‌الله یزدی امر به معروف و نهی از منکر را یک ضرورت مهم اجتماعی دانست و به مصوبه مجلس درباره امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: مجلس محترم قانون امر به معروف و نهی از منکر را تصویب کرده که قانون خوبی است.

وی امر به معروف و نهی از منکر را دارای 3 مرحله دانست و گفت: در مرحله اول، بحث اعتقادی و قلبی است که انسان باید از منکر و فعل بد، بدش بیاید و قلبا آن را رد کند، امروز متاسفانه مثلا در بحث حجاب ما شاهدیم وضعیت در برخی از مناطق تهران خوب نیست. بنده نقل قول نمی‌کنم بلکه خودم شاهد بودم که در برخی مناطق تهران وضعیت طوری است که اعتقادات جوانان هدف قرار می‌گیرد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری بیان لسانی را مرحله دوم امر به معروف و نهی از منکر دانست و ادامه داد: همه ما باید به صورت لسانی امر به معروف و نهی از منکر کنیم و هر کجا منکری دیدیم با در نظر گرفتن شرایط امر به معروف و نهی از منکر، آن را بگوییم چرا که نظام ما نظام امر به معروف و نهی از منکر است که در این حوزه روحانیت بیشترین سهم را دارد و باید بیشترین نقش را داشته باشد.

آیت‌الله یزدی مرحله سوم را مرحله اجرا دانست و افزود: در این مرحله، قوه مجریه بیشترین نقش را دارد و باید از امکانات قوه مجریه استفاده کرد و هرکس که امکاناتی دارد و وظیفه دارد باید در حوزه اجرا فعال باشد.

وی از مسئولان اجرایی خواست در حوزه اجرای امر به معروف و نهی از منکر نقش خود را ایفا کنند و در ادامه گفت: همه باید براساس اهمیتی که مجلس خبرگان دارد، نقش خود را ایفا کنند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان اینکه جلسات و اجلاسیه مجلس خبرگان به صورت صمیمانه و دوستانه برگزار شده، از همه کسانی که در برگزاری اجلاسیه خبرگان تلاش کرده‌اند، تشکر کرد و افزود: فعالیت مجلس خبرگان محدود به اجلاسیه‌ها نیست بلکه جلسات مستمری کمیسیون‌های مختلف مجلس خبرگان در قم و تهران برگزار می‌کنند و برخی کمیسیون‌ها حتی هر هفته 2 یا 3 جلسه برگزار می‌کنند.

آیت‌الله یزدی با بیان اینکه برخی مباحث مطرح در مجلس خبرگان محرمانه است و باید هم محرمانه باشد، تصریح کرد: مجلس خبرگان یک نهاد حساس و ارزشمند در نظام جمهوری اسلامی ایران است که جایگاه ویژه‌ای دارد و اعضای محترم خبرگان نیز شئون این جایگاه را رعایت می‌کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.