حمیدرضا عرب: تساوي ايران مقابل تركمنستان در نخستين بازي مرحله پيش مقدماتي انتخابي جام جهاني و جام ملتهاي آسيا، از شروعي نا اميد كننده براي شاگردان كارلوس كي روش پرده برمي‌دارد.

 شلیک به صدرنشین عجیب

 حال تيم كي روش كه در رتبه سوم جدول گروه D  قرار دارد، ازمجال كافي براي صعود به صدرجدول گروه خود بهره مند است و مي‌تواند ابتدا در تهران سه امتياز بازي با گوام را به دست آورد و سپس در هندوستان سه امتياز ديگربه دست آورد و با هفت امتياز در صدر قرار بگيرد و تركمنستان را انتظار بكشد تا پس از پيروزي مقابل اين تيم صعودش به مرحله بعد را قطعي كند. هر چند كه دستيابي به همين امتيازهاي پيش رو نيز صعود ايران را دست کم قطعي خواهد كرد، اما سلسله پيشرفتهايي كه در تيمهاي درجه سه آسيا نظير همين گوام و هندوستان به وجود آمده، ايجاب مي‌كند كه تقابل با اين تيمها را جدي بگيريم.

گوام را ايراني‌ها همان كيسه گلي مي‌شناسند كه روزگاري 19 گل از تيم ملي ايران دريافت مي‌كرد. تيمي داراي ساختاري ابتدايي و بازيكناني معمولي كه تنها براي آنكه سري ميان سرها داشته باشند و احياناً در به تخته بخورد و نتيجه‌اي شگفت انگيز بگيرند، در اين گونه بازي‌ها شركت مي‌كنند. اساسا گوام آن تيمي نيست كه قادر به كسب پيروزي مقابل ايران باشد، مگر آنكه از آن وقايع صد سال يك بار فوتبال جهان رخ دهد و فوتبال ايران مقابل اين دست تيمها به بن بست بخورد. تيم ملي هر قدر هم كه با تغييرات گام به اين بازي بگذارد، آن قدر غني هست كه ازبازي با گوام سه امتياز را به چنگ آورد. تيم كي روش دگرگون شده است، اما بي‌تعارف فوتبال ايران آن قدر ظرفيت دارد كه همين حالا با ضعيف‌ترين تيمهاي ليگ يكي نيز بتوان ازسد گوام گذشت. محمدرضا اخباری، محمد حسین کنعانی، میلاد محمدی، مهرداد قنبری، سعید عزت‌اللهی، امید عالیشاه، مهدی ترابی، مهدی طارمی و البته کاوه رضایی نفراتی هستند که بازی با گوام و هند می‌تواند یک شانس بزرگ برایشان باشد تا در مسیر جوان شدن تیم ملی، جایی برای خود در تركيب اصلي تيم ملي به دست آورند. هر چند كه نبايد فراموش كرد، علیرضا بیرانوند، وریا غفوری، مرتضی پورعلی گنجی و سردار آزمون كه هنوز تثبيت نشده‌اند، در اين بازي‌ها فرصتي خواهند داشت تا جايگاه خود را در تيم ملي تثبيت كنند. تیم ملی گوام تا پیش از مصاف با ایران دو بار به میدان رفته و موفق شده تیمهای ملی هندوستان و ترکمنستان را شکست دهد. جیسون کانلیف، کاپیتان این تیم برترین بازیکن گوام محسوب می‌شود که 17 گل ملی در 35 بازی ملی در کارنامه او وجود دارد.

تیم ملی گوام با پشت سر گذاشتن دو پیروزی و برگزاری یک اردوی تدارکاتی در کشور ژاپن به مصاف ایران آمده و از اعتماد به نفس خوبی برخوردار است. آنها در دو بازی گذشته‌شان تنها یک گل خورده‌اند و با 6 امتیاز در صدر جدول گروه قرار دارند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.