کاوه اسماعیلی: مهمترین اتفاق در این هفته برای پرسپولیسی‌ها، اعتصاب دو روزه تمرینات این تیم به درخواست سه کاپیتان سرخپوش ...

روایتهایی تلخ از یک اعتصاب سرخ

 و البته رضایت سرمربی و اصلاً تمام اعضای کادر فنی بود؛ اما همه چیز را درباره اعتصاب دو روزه پرسپولیسی ها در این گزارش می‌خوانید:

* قصه از کجا شروع شد؟

علی فاطمی، مهاجم جوان و بازیکن زیر 21 سال در فهرست برانکو ایوانکوویچ در تهران، هیچ خانه و آپارتمانی ندارد. او که با این حال طی دو ماه گذشته به علت ترک برداشتن استخوان دست، بدشانسی هایش چند برابر شده بود، از مسؤولان باشگاه بارها درخواست کرد، به او جا و مکانی برای زندگی بدهند، اما نهایت همکاری باشگاه با این بازیکن جوان، فرستادن او به یک خوابگاه دانشجویی در مرکز تهران بود. او البته برای درمان خود خارج از ساعت کار تیم پزشکی پرسپولیس نیز دچار مشکل بود؛ چون پولی نداشت که خرج دست آسیب دیده اش کند. فاطمی برای کاهش هزینه های زندگی و همچنین از بین بردن خستگی رفت و آمد، تصمیم گرفت چمدانش را جمع کرده و به درفشی فر برود. از آنجا که در درفشی فر هیچ خوابگاهی وجود ندارد، فاطمی در کنار یکی از اعضای تدارکات باشگاه، در رختکن تیم اسکان داده شد، وقتی بازیکنان این موضوع را متوجه شدند، صدای اعتراض شان نسبت به بی پولی و بی توجهی مسؤولان باشگاه به بازیکنان را به آسمان بردند.

*علیپور در تنگنا

علی علیپور همان بازیکن جوانی که در داربی برگشت گل زد، هیچ پولی برای اجاره آپارتمان نداشت و با همسرش در یک اتاقک کوچک که طبقه همکف و در قسمت پارکینگ یک ساختمان بزرگ بنا شده بود، زندگی می‌کرد. اما بازیکنان در اردوی پیش از فصل سرخپوشان در ترکیه، همه چیز را با محمود خوردبین سرپرست باشگاه در میان گذاشتند. وقتی تیم به تهران رسید، با پیگیری رسانه ها و خبرنگاران، سرانجام علیپور صاحب 20 میلیون تومان برای اجاره یک باب آپارتمان شد. البته او با این پول مجبور شد، یک آپارتمان 50 متری در قسمت جنوب شهر در محله نازی آباد برای خود دست و پا کند.

* دوشنبه با جنگ

صبح روز دوشنبه هادی نوروزی، علیرضا نورمحمدی و محسن بنگر به عنوان بزرگترهای تیم، بازیکنان را جمع کرده و از آنها خواستند، فعلاً تا زمانی که پولی به حساب آنان نیامده، تمرینات را تعطیل کنند. البته برانکو برای آنکه ماجرا از کنترلش خارج نشود، به مسؤولان باشگاه اعلام کرد، تمرین سه شنبه از یک هفته قبل معلوم بود که تعطیل می‌شود، اما این فقط یک دروغ مصلحتی بود! به هر حال دوشنبه سرخپوشان با جنگ شروع شد و با اعتصاب تمام شد.

*واکنشها

اولین واکنش علی اکبر طاهری، سرپرست باشگاه پرسپولیس به ماجرای قهر پرسپولیسی ها در نوع خود عجیب و شاید بامزه بود. او در مصاحبه ای گفت:  «اتفاق خاصی نیفتاده بود و فقط برخی از رسانه ها، پیاز داغ ماجرا را زیاد کرده و به بیان ساده تر، شلوغش کردند تا تمرکز ما را از بین ببرند!»

محمد زادمهر، عضو تحصیل کرده هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس (او دندانپزشک است) وقتی خبر را شنید، گفت: «ای کاش بازیکنان به جای فکر کردن به اعتصاب و قهر، به تمریناتشان ادامه می‌دادند و زمان بیشتری در اختیار هیأت مدیره می‌گذاشتند تا بتوانیم بخشی از مشکلات را حل کنیم.»

اما جعفر کاشانی نظر مهمتری داشت.

رئیس هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس در توجیه قهر و اعتصاب بازیکنان گفت: «اعلام شماره حساب به هواداران برای کمک به باشگاه یکی از همان رفتارها بود که سبب عصبانیت بازیکنان شد. مگر بازیکنان ما صدقه خوار هستند که بخواهند با جمع شدن 5 هزار تومان، 5 هزار تومان هواداران، به نان و نوایی برسند و یا طلب شان از باشگاه را بگیرند. ما هرگز نباید به هواداران برای کمک به باشگاه، شماره حساب می‌دادیم.»

 

 

طاهری: بین 80 تا 100 میلیارد پول نیاز داریم

طاهری در پاسخ به این سوال که برای حل مشکلات مالی پرسپولیس چه میزان بودجه نیاز دارید گفت: هزینه‌های جاری باشگاه و قرارداد بازیکنان و مربیان یک بخش است و معوقاتی که از قبل باقی مانده بخش دیگری است که باید پرداخت شود. ما چند پرونده شکایت در فیفا داریم که مراحل نهایی خود را طی می‌کند و در صورتی که باشگاه محکوم شود، باید مبالغ را پرداخت کنیم. مسلما نمی‌توان از هزینه‌ای که باید برای این شکایت پرداخت کنیم صرف نظر کنیم. از طرفی شما هزینه‌های ایاب و ذهاب تیم و همین طور دستمزد بازیکنان و مربیان را نیز در نظر بگیرید. اینکه وزیر گفته باشگاه به 80 تا 100 میلیارد پول نیاز دارد تا مشکلاتش حل شود با این حساب صحبت منطقی است. پرداخت بدهی‌های باشگاه حدود 60 میلیارد تومان پول نیاز دارد.

 طاهری در پاسخ به این سوال که آیا برای حل مشکلات مالی با هدایتی دیداری داشته یا خیر گفت: من و حسین هدایتی همیشه اسم کوچک یکدیگر را صدا می‌کنیم و از قدیم با هم دوست بودیم. پس طبیعی است که با یکدیگر دیدارهایی داشته باشیم اما درباره باشگاه پرسپولیس مطلب خاصی بین ما رد و بدل نشده است. این را باید بگویم نه تنها از هدایتی بلکه هر کس دیگری کمک کند ما از آن استقبال می‌کنیم. او در پاسخ به این سوال که آیا با کریم باقری برای حل مشکلات بازیکنان، درگیری داشته است گفت: ما هیچ گونه مشکلی با یکدیگر نداریم اما همه باید در جایگاه خودشان ایفای نقش کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.