عظیمی: داوید دخئا سه شنبه عصر در زمان حضور یافتن در اردوی تیم ملی اسپانیا در لاس‌روساس خودش را از خبرنگاران مخفی نکرد.

« یـونایتد» در فکر تمدید قرارداد؟

او ساعت 8:40 عصر به وقت محلی با اتومبیلش به محل اردو رسید و درحالیکه لبخند برلب داشت، حتی یک کلمه در مورد ماجراهای اخیر و عدم انتقالش از یونایتد به رئال حرفی نزد. درلحظه ورود او به هتل تیم، خبرنگاران انگلیسی از ماتا در مورد شرایط دخئا سوال کردند و ماتا به آنها گفت که باید از خود او سوال بپرسند. لحظاتی بعد کاسیاس و خوان فران و کوکه هم به محل اردو رسیدند و کاسیاس هم این بار در پاسخ به سوالات آنها در مورد دخئا تنها به لبخند زدن اکتفا کرد. بازیکنان بارسلونا آخرین گروه از بازیکنانی بودند که به اردو ملحق شدند و آنها هم با خبرنگاران حرفی نزدند.

 دخئا که در روز پایانی بازار نقل وانتقالات به مادرید رفته بود، از همان موقع در این شهر مانده بود. او در پی یک سری ناهماهنگی و به دلیل دیر ارسال شدن مدارکش به محل فدراسیون فوتبال اسپانیا نتوانست راهی رئال مادرید شود و مسوولان تیم اسپانیایی من‌یونایتد را عامل اصلی این اتفاق معرفی کردند.

 او دراردوی تیم ملی دو بازی مهم در ترکیب تیم دل بوسکه پیش رو خواهد داشت والبته طبق گفته مربی تیم جانشین کاسیاس در هر دوبازی خواهد بود. روز سه شنبه همچنین باشگاه یونایتد در پاسخ به ادعاهای رئال مادرید و اتهامات وارده به تیم انگلیسی بیانه ای صادر کرده و مدعی شد که این تیم پیشنهاد داده بود تا مدارکی که نشان می داد این قرارداد به موقع ازطرف آنها ارسال شده را با حمایت فدراسیون فوتبال انگلیس یا فیفا ارسال کند تا رئال زمان کافی برای تکمیل مراحل خرید داشته باشد. یونایتد مدعی شده که در این زمینه حتی حاضر شده به رئال مادرید کمکی کند ولی مقامات تیم اسپانیایی ترجیح داده اند راه خود را بروند.تیم انگلیسی مدعی شده که در زمینه نقل وانتقالات رفتاری حرفه ای نشان داده و درپایان بیانیه اش تاکید کرده از اینکه بهترین بازیکن دوفصل گذشته این تیم در منچستر ماندگار شده، خوشحال است.

به هرحال دخئا دراین مقطع باید در مورد آینده اش تصمیم گیری کند. او تنها یک سال از قرارداد فعلی اش با یونایتد باقی مانده و تیم انگلیسی قصد دارد پیشنهاد تمدید قرارداد جدیدی به او ارائه کند. یونایتد امیدوار است با بهبود شرایط قراردادی دخئا نظر مساعد او را برای ادامه همکاری با این تیم جلب کند. البته دخئا درحال حاضر به هیچ وجه به چنین گزینه ای فکر نمی کند. او از ماهها پیش خواهان جدایی از منچستریونایتد بوده و باقی ماندن او در این تیم به این شکل تغییری در نظر او ایجاد نکرده است. ضمن اینکه هنوز معلوم نیست آیا فن خال بعد از اتفاق هایی که افتاده جایی برای او در تیمش درنظر گیرد. فن خال از زمان شروع فصل جدید لیگ برتر تا امروز از دخئا در ترکیب تیمش استفاده نکرده و چه بسا در ادامه دیدارهای فصل هم او را روی نیمکت بنشاند.

سال آینده رقابت های یورو 2016 در فرانسه برگزار می شود و دخئا می خواهد در تیم دل بوسکه جایگاه ثابتی داشته باشد. شاید این آخرین سلاح پنهان یونایتد برای راضی کردن دخئا به تمدید قرارداد و بازگشت دوباره به ترکیب اصلی این تیم باشد. مادرید هم درعین حال می خواهد دخئا را برای فصل آینده بـه برنابئو ببرد. ولی این تیم نمی خواهد تا تابستان آینده صــبر کند و می تواند تا شش ماه مانده پیش از اتمام قرارداد دخئا با یونایتد با او پیش قراردادی امضا کند. بنابراین رئال می تواند این بازیکن را ژانویه آینده بدون اینکه حتی یک یورو برای خرید او هزینه کند، از چنگ منچستریونایتد در بیاورد. ضمن اینکه این تیم می تواند با منچستریونایتد هم در مورد انتقال کیلور ناواس با یونایتد به توافق برسد و البته چون آن موقع هردو بازیکن در لیگ قهرمانان بازی کرده اند، بعید است برای بازی کردن در تیم دیگر تمایلی نشان دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.