پیشنهاد سردبیر

۱۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۱
کد خبر: 306908

هومن فرنود: «میچل سالگادو» با ذکاوت خاصی که داشت، پیش از آنکه تاریخ انقضایش در رئال فرا برسد و به سان کاسیاس به نحوی مجبور به ترک رئال شود، ...

« میچل سـالگادو» ؛ ماتادوری خیرخواه

 این باشگاه را ترک کرد و به لیگ انگلیس رفت. البته  تصمیم او برای انتخاب لیگ برتر انگلیس و باشگاه بلکبرن، بی دلیل نبود. هدف مدافع صاحب نام اسپانیایی این بود که در طول دوره حضورش در لیگ برتر، زبان انگلیسی اش را کامل کند و پس از خداحافظی از دنیای فوتبال، با اتکا به همین زبان، بیزنس جدیدی را آغاز کرد. او با هوشیاری و ذکاوت مثال زدنی اش دریافت که درآمدزایی در خاورمیانه است و مانند خیلی از اسطوره‌های دنیای فوتبال برای بازی کردن به خاورمیانه نیامد. بلکه هدف او از سفر و زندگی در دبی، ایجاد کسب و کار و به راه انداختن یک آکادمی فوتبال بود که در این مسیر نیز موفق بود. حالا سالگادو افزون بر امارات، نیم نگاهی هم به کشورهای منطقه دارد و به عنوان مثال می‌توان از برگزاری بازی خیریه اخیر در ایران با حضور ستاره های صاحب نام دنیای فوتبال یاد کرد.

*زندگی شخصی

«میگل آنخل سالگادو فرناندس» متولد 22 اکتبر 1975 را همه با نام میچل سالگادو می شناسیم که در باشگاه مادریدی پست مدافع راست بازی می‌کرد.او فوتبالش را در تیم پایه ای کریستو دلاویکتوریا آغاز کرد و سپس به سلتاویگو رفت و از آنجا به رئال مادرید و سرانجام بلکبرن.

*زندگی حرفه ای

سالگادو در سال 2000 با مالولا سانس، دختر لورنسو سانس، رئیس اسبق باشگاه مادریدی ازدواج کرد و حاصل این ازدواج سه فرزند به نامهای ماریالوس (متولد 2003)، میگل (متولد2005) وآلان (متولد 2009) است. برادر همسرش، فرناندو سانس نیز مدتی ریاست باشگاه مالاگا را برعهده داشت و یکی از فوتبالیستهای اسبق اسپانیاست که برای حضور در بازی خیریه اخیر، به تهران سفر کرده بود.

مدافع پیشین رئال در مورد زندگی خانوادگی اش می‌گوید:«برای من خانواده ارزشمندترین چیز جهان است. من با همسرم در شهر مادرید آشنا شدم و در روز 5 جولای سال 2000 باهم ازدواج کردیم و سه فرزند بی نظیر داریم. هیچ کاری برای من جذابتر از سپری کردن اوقاتم با آنها نیست؛ حالا چه درخانه باشیم و چه در تعطیلات.»

*بنیاد خیریه سالگادو

او و همسرش تصمیم گرفتند بنیاد خیریه ای راه اندازی کنند و هدف آنها این بود تا برای کمک به کودکان معلول ونیازمند منطقه گالیسیا در اسپانیا پول جمع کنند. کار آنها از این بنیاد جزئی آغاز شد، ولی بتدریج این بنیاد جان گرفت و به کمک کودکان نیازمند در سرتاسر اسپانیا آمد و حالا سالگادو که فردی انسان دوست و خیر است، برای برگزاری بازی های دوستانه با هدف خیریه در سرتاسر جهان دست به کار می‌شود و شخصا دوستان سابقش را برای حضور در این بازی های خیریه گرد هم می‌آورد.

*تفریحات فردی

مدافع باتجربه و اسبق تیم ملی اسپانیا، عاشق سفر کردن است و با اینکه در دنیای فوتبال سفرهای زیادی انجام داده، علاقه زیادی دارد با همسر و فرزندانش به سفر بروند و از دیدن جـــاهای تازه و افـــراد جــــدید و تجربیات زندگی های متفاوت لذت می‌برند و خاطراتی را در ذهنشان برای همیشه ثبت می‌کنند. یکی دیگر از تفریحات سالگادو، جمع شدن با دوستان و نوشیدن قهوه و گفت و گو کردن است. او در عین حال به ورزش موج سواری هم علاقه زیادی دارد و در وسط دریا، حس آزادی به او دست می‌دهد.او در مورد این تفریح می‌گوید: «وقتی وسط دریا هستم، انگار دریا با من حرف می‌زند. وقتی منتظر می‌مانی تا یک موج مناسب برای موج سواری فرا برسد، با لم دادن روی تخته موج، می‌توانی کاملاً ریلکس کنی. فکر می‌کنم به همین خاطر است که از دریانوردی لذت می‌برم و افتخار می‌کنم که قایقی دارم که با آن به میانه های دریا می‌روم. این قایقم را تیبو نامگذاری کرده ام که مخفف کلمه «tiburn» است که در زبان اسپانیایی به معنای کوسه است و در زادگاهم ویگو، همه مرا به نام تیبو صدا می‌زنند.»

لازم به ذکر است چندی پیش، تیبوی عزیز سالگادو دچار آتش سوزی شد. او درعین حال عاشق ورزش پادل نیز هست و در مکزیک، اسپانیا و آرژانتین به این ورزش می‌پردازد.  یکی دیگر از کارهای مورد علاقه مدافع سابق رئال، مطالعه و بویژه خواندن داستانهای تاریخی در مورد روم و یونان باستان است. نویسنده محبوب او «والریو ماسیمو مانفردی» است که شیفته کتابهای «الکساندر»، «اسپارتان» و «تروی» اوست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.