شقایق شیدایی: تیم والیبال جوانان ایران سه شنبه همه را قال گذاشت. در حالی که فرهاد نفرزاده و شاگردانش بامداد سه شنبه برای اردوی یک هفته‌ای به آمریکا پرواز کرده بودند، ...

 تیم ملی والیبال جوانان چراغ خاموش رفت

 سرمربی خبر رفتن تیمش به مکزیک را ظهر  سه شنبه داده بود، اما هر کس شماره او و همکارانش را می‌گرفت، تنها یک پیغام می‌شنید:« دستگاه مورد نظر خاموش است.» البته پیغام شماره نفرزاده هم به زبان عربی بود.

سرمربی تیم جوانان برای اینکه شاگردانش مشکل خروجی پیدا نکنند، ترجیح داد چراغ خاموش از فرودگاه امام خمینی خارج شوند، بنابراین به جای اینکه از پرواز تیمش به آمریکا خبر بدهد، آن هم بامداد سه شنبه، خبر پرواز به مکزیک را ساعت  16 و 30دقیقه داده بود.

مسابقات جوانان جهان 20 شهریورماه با حضور 16 تیم در مکزیکالی شروع می‌شود. جوانان ایران هم در دور مقدماتی این رقابتها با برزیل، چین و کوبا در گروه سوم بازی می‌کنند.

این تیم اما قبل از رقابتهای جهانی بامداد  سه شنبه برای اردوی یک هفته‌ای به آن‌هایم،  شهر مرزی آمریکا و مکزیک رفت. آمریکایی‌ها که در گروه مرگ با تیمهای آرژانتین ،لهستان و روسیه همگروه هستند،اوایل امسال تیم جوانان را برای سه بازی تدارکاتی دعوت کردند. نفرزاده هم این اردو را در برنامه‌های قبل از شروع مسابقات جهانی گذاشت تا با یک تیر دو نشان بزند؛ هم شاگردانش با شرایط آب و هوایی  و اختلاف ساعت تهران با مکزیکالی هماهنگ شوند و هم آخرین بازی‌های تدارکاتی را انجام دهد.

حمید حمودی، امین اسماعیل نژاد، محمد علی پیران، سلیم چپرلی، سهند ا... وردیان، محمدرضا عوض پور، رحمان تقی‌زاده، اکبر ولایی، محمد دلیری، محمد امین حیدری، جواد کریمی و امیر حسین اسفندیار ترکیب 12 نفره تیم جوانان در رقابتهای جهانی هستند . البته دو نفر از بازیکنان برای تیم نوجوانان در رقابتهای جهانی آرژانتین حضور داشتند. تیم جوانان بعداز سه بازی تدارکاتی 17 شهریورماه به شهر مکزیکالی می‌رود. سرمربی تیم والیبال جوانان درباره آمادگی تیمش می‌گوید: در اردوها بازیکنان با انگیزه کار کردند و از نظر جسمانی و تاکتیکی آماده شروع رقابت قهرمانی جهان هستند.

تنها دغدغه او مسافت طولانی و اختلاف ساعت است:« تنها نگرانی موجود بعد مسافتی و فاصله کشور مکزیک از ایران است که به یقین از نظر ساعت خواب و بیداری بازیکنان مشکل ساز می‌شود که البته امیدواریم یک هفته حضور در آمریکا این مشکل را حل کند.» سرمربی تیم جوانان البته بازیکنانش را قبل از این در اردوی اروپا محک زده بود.خودش می‌گوید: در اردوی اروپا به همه اهداف مد نظرم رسیدم. ما دو اردوی خوب در  بلغارستان و اسلوونی داشتیم.

 شاید مهمترین ایراد بازیکنانش بی‌تجربگی بود که تا حدی در این دو اردو رفع شد: « تعدادی از بازیکنان تیم والیبال جوانان هیچ تجربه بین‌المللی و برون مرزی نداشتند و ۱۰ مسابقه تدارکاتی برای آنها خیلی مفید بود تا با شرایط مسابقات کاملاً آشنا شوند. پنج مسابقه با تیمهای والیبال جوانان ترکیه، چین و اسلوونی به خوبی نقاط قوت و ضعف بازیکنانم را برایمان رو کرد. این بازی‌ها کمک زیادی به کادر فنی برای شناخت توانایی واقعی بازیکنان کرد.»

مسعود آرمات، عباسعلی میرحسینی و آرش کمالوند (مربیان)، طاهر گرافر(بدنساز)، میرابوالفضل معصوم‌زاده (پزشکیار)، سعید ضیغمی (فیزیوتراب)، حسین خوریانی (آنالیزور) و علیرضا فداکار سرپرست، تیم والیبال جوانان را درمسابقات جهانی مکزیک همراهی می‌کنند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جوادي IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    0 0
    يعني براي اداره گذرنامه كه متولي اجازه ورود و خروج به مملكت است فرقي مي كند كه يك مشمول خدمت نظام وظيفه به مكزيك برود يا به آمريكا ؟ انتخاب تيتر خبر بسيار اشتباه و خالي از واقعيت است .