حسین پورحسین: با حضور جمعی از نمازگزاران و مداحان اهل بیت(ع) از خدمات استاد سیدحسن ضیایی، استاد طب سنتی قدردانی شد.

شیعه واقعی ، فهم عمیق و کاربردی دارد

حجت الاسلام والمسلمین  سیدحسن ضیایی دراین مراسم که در مسجدالنبی(ع) مشهد برگزار شد، درباره ایستادگی مسلمانان در مقابل دشمن گفت: مسلمان واقعی اسلامیت و انسانیت خود را نشان می‌دهد و هرگز پیاده نظام دشمن نمی شود و واسطه فیض الهی است.

* نشانه های مؤمن

وی با تأکید بر اینکه انسانهای عاقل نباید حالت انفعالی داشته باشند، گفت: اخلاق حسنه و دوست و دشمن‌شناسی از مواردی است که مؤمن واقعی را از ضریب امنیتی بالایی برخوردار می‌کند.

وی با اعلام اینکه در جهان اسلام بیش از 300 کتاب درباره سنن النبی (ص) نوشته شده، گفت: دشمن‌شناسی و مبارزه مستمر پس از شناخت دشمن و آنها که با ولایت فقیه ضدیت دارند، از مشخصه‌های انسان مؤمن است، انسان مؤمن هیچ‌گاه دین فروش و جاسوس دو جانبه نمی شود و التقاطی فکر نمی کند.

استاد سیدحسن ضیایی با اشاره به اینکه محب اهل بیت(ع) شدن علامت دارد و ما در ابتدای راه قرار داریم گفت: مؤمن هر کاری انجام می دهد، از روی علم و یقین است، چه ذهنی، چه گفتاری و نوشتاری.

وی با بیان اینکه ما باید پیش از آنکه روحانی مردم باشیم، خود را بشناسیم و روحانی خود باشیم، افزود: ما باید در شرایط اضطراری حالت انفعالی نداشته باشیم و نباید در مقابل دشمن ترس به خود راه بدهیم و کوتاه بیاییم، فرار از مقابل دشمن، فرار از خط مقدم است.

وی تأکید کرد: تغییر تاکتیک عیبی ندارد، اما باید در مقابل دشمن ایستاد و در چند سال اخیر 300 تحریم به تحریم‌ها اضافه شد و  امواج سایبری ما را هدف قرار داده است.

وی افزود: ما باید تابع سنت رسول‌ا... (ص) باشیم؛ چه گوینده و چه شنونده این را باید در عمل نشان دهیم. شیعه واقعی کسی است که فهم عمیق و کاربردی دارد، هر مؤمنی 120 صفت دارد، زیرک است، ساده لوح نیست، حافظ خود و دیگران است، کارها را صحیح و با هوشیاری انجام می‌دهد.

* نسخه‌پیچی درمانی استاد ضیایی در آیین تجلیل

حجت الاسلام والمسلمین ضیایی، در حاشیه این مراسم و در حالی که جمعی از نمازگزاران مشکلات درمانی خود را مطرح می کردند، درباره علت تشنگی گفت: تشنگی گاهی به علت بیماری های خاص، بیماری های متابولیکی نظیر قندخون، چربی خون، فشارخون به وجود می‌آید که باید این بیماری ها متعادل و کنترل شود تا تشنگی کاذب پیش نیاید که در این گونه موارد یک قاشق مرباخوری آبلیموترش تازه مخلوط با یک لیوان آب آشامیدنی برطرف می‌شود.

گاهی به علت پرخوری است که باید دقت کنید از قندهای  شیرینی های قنادی و زولبیا پرهیز کنید و حتی شوری زیاد و خیارشور و  این جور خوراکی‌ها سبب می‌شود که به دنبال مصرف نوشابه های گازدار و آبمیوه های شیمیایی بروید که بسیار مضر است.

استاد ضیایی برای رفع تشنگی گفت: خوردن سبزی های تازه و ضدعفونی شده و کاهو بدون سس، در موقع صرف شام و ناهار اثر مفیدی دارد و تشنگی نمی‌آورد.

آلبالو ضدتشنگی است و شربت آلبالو برای رفع عطش مؤثر است، برای رفع ضعف عمومی و تشنگی شربت آب سیب و عسل، برای رفع ضعف اعصاب و قلب و تشنگی، شربت گل بیدمشک وعسل و برای گرمازدگی یک بطری 5/1 لیتری آب به علاوه آلو بخارای خشک و خاکشیر شسته شده به اندازه یک قاشق مرباخوری مفید است.وی با بیان اینکه اگر یبوست و عطش با هم بود، باید دو لیوان شربت خاکشیر در آب جوش بماند و بعد از اینکه ولرم شد، با عسل طبیعی مصرف شود.

وی به نقل از ابوعلی سینا گفت: برای پیشگیری از تشنگی، تخم خرفه که با دوغ ترش خشک شود و بعد همراه با غذا به مصرف برسد، مفید است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.