معتمدی: در حالی‌که طبق گفته عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی در ۲۵ مردادماه قرار بود، در مدت ۱۰ روز تکلیف مؤسسه مالی میزان ...

  منتظر اعلام نظر بانک مرکزی و صادرات هستیم

 تعیین و مشکلات سپره‌گذاران آن رفع  شود؛ اما با گذشت مدت یاد شده هنوز اتفاق خاصی برای این مؤسسه نیفتاده است.

حجت الاسلام پژمانفر، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی مردادماه سال جاری در گفت‌وگو با قدس اظهار داشت: مشکلات و معضلات ایجاد شده برای این مؤسسه مالی در جلسه فوق‌العاده ای با حضور دو وزیر و جمعی از مسؤولان در وزارت کشورمورد بررسی قرار گرفت. در این جلسه که وزیران کشور و اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی، استاندار خراسان رضوی و تعدادی از نمایندگان مجلس حضور داشتند، تلاش شد راهکارهایی برای رفع هر چه سریع‌تر مشکل مؤسسه میزان ارایه شود.

به گفته این نماینده، در این نشست پیشنهادهای متعددی بیان شد و چند طرح عملیاتی برای پایان دادن به مشکلات سپرده‌گذاران از سوی نمایندگان مردم و این جانب مطرح و در پایان  مقرر شد کمیته ای متشکل از جمعی از مسؤولان در یک بازه زمانی 10 روزه مشکلات را رفع و  وضعیت سپرده‌گذاران را مشخص کنند. وی اذعان داشت: گرچه این جلسه غیر علنی برگزار شد، اما به عنوان نماینده مردم از تصمیماتی که گرفته شد، رضایت دارم و امیدوارم تا چند روز آینده اتفاقات خوبی را شاهد باشیم.

* مراحل نهایی جمع بندی

اکنون با گذشت بیش از 17 روز از زمان چاپ و درج این مصاحبه، پیگیر آخرین اقدامهای کمیته یاد شده و اجرایی شدن وعده 10 روزه رفع مشکلات و مشخص شدن وضعیت سپرده‌گذاران این مؤسسه مالی و اعتباری  شدیم.

پژمانفر در این باره تصریح کرد: در خصوص مؤسسه مالی میزان پی گیری‌های زیادی در حال انجام است و جلسات متعددی نیز برگزار شده است.وی با اشاره به پیشنهادهای مطرح شده در این جلسات افزود: کار کم و بیش به یک جمع رسیده، با این حال باید این موارد به سمتی برود که بانک مرکزی و بانک صادرات می خواهند به توافق و نتیجه ای برسند.

وی با اشاره به اینکه توافقهایی حاصل شده است، گفت: بخشی از دارایی میزان املاک  و وجه نقد است که توزیع شده و بخش سوم آن اعتباراتی است که در قالب وام و تسهیلات به افراد حقیقی و حقوقی پرداخت شده است، بنابراین اینکه چطور منتقل شود و همه دیون را بانک صادرات بپردازد و در مقابل این بانک پول نقد برای سپرده‌گذاران را تأمین کند؛ موضوعی است که بانک صادرات در خصوص آن دیدگاه‌هایی دارد.

* بانک صادرات پاسخگوی احتمالی دیون میزان

نماینده مردم مشهد و کلات خاطر نشان کرد: تلاشها معطوف به این است که بانک صادرات همه دیون را یک‌جا بپردازد که نتیجه آن، این است که بانک صادرات به عنوان پاسخگوی مردم و سرمایه‌گذاران مؤسسه میزان اعلام شود.

وی با بیان اینکه هنوز صحبتهایی میان بانک مرکزی با بانک صادرات در این زمینه ادامه دارد، گفت: هنوز نتوانستیم به یک جمع‌بندی میان بانک مرکزی با صادرات برسیم، با این حال پیگیری‌های لازم همچنان ادامه دارد. وی در این باره که وعده 10 روزه رفع مشکلات میزان توسط کمیته تشکیل شده محقق نشد، گفت: در آن جلسه زمان پیش بینی شده 10 روزه بود، البته نه اینکه تاکنون اقدامی نشده است، بلکه جلسات دیگری بخصوص درباره گزینه ورود سرمایه‌گذار نیز برگزار و موضوعات مربوط به آن پیگیری شده است. با این حال انتظار این است که این پیگیری‌ها زودتر به نتیجه برسد.

وی در این باره که آیا منتظر اعلام نظر نهایی بانک صادرات هستید، گفت: بانک مرکزی و صادرات باید زودتر نظر نهایی خود را اعلام کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.