معاون فرهنگی سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز از اجرای رزمایش عملیات غرور آفرین محرم در هفته دفاع مقدس در منطقه لشکر عملیاتی ۱۰ سیدالشهدا (ع) این استان خبرداد.

عملیات غرورآفرین محرم در البرز بازسازی می شود

داوود پاشایی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا، بازسازی این عملیات را یکی از برنامه های هفته دفاع مقدس در این استان دانست وافزود: سپاه استان البرز از 31 شهریور ماه به مدت هفت شب در لشکر عملیاتی سیدالشهدا(ع) نمایشگاه رزمی فرهنگی یادیاران برگزار می کند.
وی اظهار داشت:این نمایشگاه ابعادمختلفی داشته و در9 بخش برگزار می شود که نمایش ادوات نظامی وسنگرهای دفاع مقدس، جنگ نرم، ترسیم نمادین بهشت و جهنم از جمله بخش های این نمایشگاه است.
وی گفت: همچنین در تمامی شب های برگزاری این نمایشگاه سخنرانان لشکری و کشوری برای خانواده شهدا، بسیجیان و مردم سخنرانی خواهند داشت.
پاشایی برگزاری رزمایش عملیات محرم را یکی از مهمترین بخش های این نمایشگاه برشمرد.
عملیات غرور آفرین محرم یکی از عملیات های محدود بود که در 10 آبان سال 1361 با رمز یا زینب و به فرماندهی سردار حسن باقری آغاز شد و به مدت یک هفته به طول انجامید.
این عملیات در سه مرحله انجام شد که در مرحله اول در روز 10 آبان ماه 550 کیلومتر مربع از خاک ایران از جمله ارتفاعات مهم منطقه ، پل چم سری ، حوزه نفتی بیات ، نهر عنبر ، شهر میمه ، موسیان آزاد و جاده عین خوش به دهلران ، از زیر دید و تیر رس نیروهای عراقی خارج شد و شهرک طیب عراق نیز تحت اشراف قوای ایرانی قرار گرفت.
در مرحله دوم عملیات محرم که در بامداد روز 11 آبان آغاز شد و نیروهای ایرانی محاصره دشمن را کامل کرده و 150 کیلومتر مربع از زمین های اشغال شده آزاد و تعدادی از نیروهای عراقی به اسارت در آمدند.
در سومین مرحله عملیات محرم در روز 15 آبان ماه، 300 کیلومتر مربع از خاک عراق شامل پاسگاه های زبیدات ، شرهانی و ابوغریب و همچنین تاسیسات نفتی حدود 35 حلقه چاه نفت به تصرف نیروهای ایرانی در آمد.
این مرحله که مرحله آخر عملیات محرم بود در ساعت 8 صبح روز 16 آبان 1361 خاتمه یافت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.