یک پژوهشگر تاریخ اسلام گفت: سران فتنه با مکاتبه با آمریکا و غرب به دنبال تشدید تحریم‌ها در جهت براندازی نظام بودند.

سران فتنه در ۸۸ قصد براندازی نظام را داشتند

به گزارش تسنیم، محمدحسین رجبی دوانی پژوهشگر تاریخ اسلام در هفتمین همایش آزادگانی تکریت 11 که صبح مروز در سالن کوثر صدا و سیما برگزار شد، با اشاره به جایگاه شهدا در پیشگاه خداوند اظهار داشت: امر دفاع از کیان اسلام و مرزهای اسلامی به اندازه‌ای در پیشگاه خداوند ارزش دارد که می‌بینیم پیامبر اسلام(ص) برای یک شب پاسداری از مرزها چه ارزشی قائل هستند.

وی ادامه داد: پیامبر اسلام (ص) می‌فرمایند«خدا بهشت را برای کسانی که به جهاد می‌روند، واجب فرموده است». البته بهشت درجاتی دارد و امکان ارتقا از یک درجه به درجه بالاتر نیست و جایگاه را در این دنیا بدست آورد. روز قیامت روز حسرت خودرن است و این حسرت را فقط جهنمی‌ها به جایگاه بهشتیان نمی‌خورند. بلکه بهشتی‌هایی که در درجه پایین‌تری قرار دارند به حال بهشتی‌هایی که در درجه بالاتری هستند، غبطه می‌خورند.

این پژوهشگر تاریخ اسلام افزود: همه اهل بهشت غبطه شهدا را می‌خورند؛ خداوند به شهدا چنان عنایتی دارد که روز قیامت و هنگامی که مردم برای حسابرسی در صحرای محشر صفکشیده‌اند شهدا بدون حساب و کتاب و بدون نوبت به بهشت می‌روند و اولین قطره خون شهید که در زمین ریخته می‌شود تمام گناهان حق الله او نیز ریخته می‌شود و اگر حق الناس داشته باشد، بخشیده می‌شود.

رجبی دوانی یادآور شد: پیامبر فرمودند «سه دسته هستند که شفاعت آنها در قیامت پذیرفته می‌شود؛ انبیاء، علما و شهدا» و فرمودند«جهاد دری از درهای بهشت است که خداوند برای اولیای خاص خود گشوده است نه بندگان»، از این رو امام خمینی (ره) در تجلیل از همرزمان شهید فرمود«اینها ره صدساله‌ای که علما، زهاد و عرفا طی می‌کنند که آیا برسند و آیا نرسند، یک شبه به آن می‌رسند». بنابراین جایگاه شهید و رزمنده در نزد خداوند به اندازه‌ای بزرگ است که از همه حساب و کتابهای جاری که برای انسان‌های دیگر انجام می‌دهد، رهایی یافتند.

وی افزود: در اسلام سابقه جنگ‌های زیادی وجود دارد اما جز حادثه عاشورا، هیچ حماسه‌ای در تاریخ اسلام مانند دفاع مقدس اتفاق نیفتاده است و من مخالف این حرف هستم که شهدای ما را با احد و بدر محشور کنند. چرا که شهدای احد در اثر کوتاهی از امر ولایت و برای جمع آوری غنایم کشته شدند؛ شهدای ما کجا وشهدای صدر اسلام کجا.

این پژوهشگر تاریخ اسلام با اشاره به این جمله از امام راحل که فرمودند«من به جرأت مدعی هستم توده‌های میلیونی مردم ما اصحاب رسول الله و مردم حجاز و عراق در عهد امیرالمومنین(ع) برترند، گفت: رزمندگان ما به دنبال مزایایی که ممکن بود در جنگ وجود داشته باشد، نبودند و حتی مردم در زمان جنگ از جیب خود هزینه کردند لذا جایگاه رزمندگان ما فقط با شهدای کربلا قابل قیاس است.

رجبی دوانی با تأکید براینکه لازمه ولایت، باور و اطاعت مردم است، اظهار داشت: در زمان هیچ امامی ولایت حاکم نشد. ولایت در طول تاریخ از بعد از زمان پیامبر (ص) تا تأسیس نظام جمهوری اسلامی نتوانسته حاکمیت پیدا کند؛ اما اکنون ما در عهدی زندگی می‌کنیم که ولایت حاکمیت پیدا کرده است و حفظ نظام جمهوری اسلامی وظیفه همه مردم دنیا است چرا که ولایت، موجب سعادت همه جامعه بشریت می‌شود.

وی با اشاره به وقایع سال 88 و خیانت فتنه گران به مردم گفت: خیانتی که سال 88 صورت گرفت و اسناد آن منتشر شده نشان می‌دهد که سران خائن فتنه با آمریکا مکاتبه کردند تا نتنها دولت وقت بلکه نظام جمهوری اسلامی را از پای درآورند؛ فتنه گران از غرب و استکبار خواستند که تحریم‌ها را تشدید کنند تا نظام از پای درآید ولی اگر بصیرت مردم و ایثار جهادگران ما نبود، آنها به آرزوی خود رسیده‌بودند.

وی تأکید کرد: مردمی که حماسه 9 دی، 22 بهمن و تشییع شهدای غواص را آفریدند هرگز اجازه نخواهند دادسرزمین امام زمان (عج)، رهبر الهی و نظام مقدس جمهوری اسلامی به سرنوشت دوران امام حسن مجتبی(ع) دچار شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.