منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به عنوان مرز خروجی ترانزیت، در پنج ماه از سال جاری ٧٨ درصد از سهم ترانزیت مواد نفتی را به خود اختصاص داد‌ و رتبه‌ نخست خود را بین بنادر کشور حفظ ‌کرد.

رتبه نخست‌ بندر امام خمینی(ره) در ترانزیت مواد نفتی

 
‌به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی ‌در پنج ماهه نخست سال جاری‌میزان 2 میلیون و ١٥ هزار و ٩٠٤ تن فرآورده‌های نفتی‌ از مجتمع بندری امام خمینی(ره) ترانزیت شد.

‌این مجتمع بزرگ بندری ضمن فراهم آوردن بستر مساعد برای فعالیت‌های بخش خصوصی، موفق شده است به عنوان مرز خروجی ترانزیت، رتبه نخست ترانزیت فرآورده‌های نفتی را تثبیت ‌کند.

‌حجم ترانزیت نفتی کشور در پنج ماهه نخست سال جاری بیش از 2 میلیون و ٦١٣ هزار تن بوده است که ٧٨ درصد آن از مرز خروجی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) ترانزیت شده و حاکی از شکوفایی فعالیت‌های ترانزیتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) به عنوان کانون ترانزیت فرآورده‌های نفتی کشور ‌است.

‌برخورداری از مزیت نزدیکی به کشور عراق و فراهم آمدن بستر‌های مناسب توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، موجب جلب توجه سرمایه‌گذاران جهت ایجاد امکانات و تأسیسات تخلیه و بارگیری مکانیزه  برای فرآورده‌های نفتی شده است.

‌بهره‌گیری از توان تخصصی و فنی نیروی انسانی کارآمد و آموزش دیده و تجهیزات مدرن و پیشرفته‌ از جمله عوامل استقبال روز افزون فعالان حوزه ترانزیت در این مجتمع بندری و در نتیجه‌ شکوفایی این نوع فعالیت شده است.

بنابراین گزارش سهم منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) از کل ترانزیت کشور اعم از کالاهای نفتی و غیر نفتی در پنج ماهه نخست سال جاری ٣٨ درصد بوده است که نشان از جایگاه مهم این بندر بزرگ تجاری در زمینه‌ ترانزیت دارد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.