قدس آنلاین - رئیس حفاظت محیط زیست تاربت حیدریه ضمن اشاره به اینکه طی پنج سال اخیر جلسات و بازدیدهای متعددی توسط کارشناسان محیط زیست و دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان رازی تامین اجتماعی شهرستان انجام شده گفت :این بازدید ها و نشست های کارشناسی منجر به راه اندازی کامل سیستمهای تصفیه فاضلاب و مدیریت پسماند عفونی شد.

 بیمارستانهای تربت حیدریه مجهز به سیستم تصفیه فاضلاب و اتوکلاو هستند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، سعید پشم با اعلام این خبر افزود: بیمارستان رازی دارای تصفیه خانه فاضلاب و بیمارستان نهم دی مجهز به پیش تصفیه فاضلاب و انتقال به سیستم جمع آوری مرکزی فاضلاب شهری می باشد.

وی ادامه داد: در بخش پسماند عفونی نیز بیمارستان نهم دی مجهز به اتوکلاو مایکرویو و اتوکلاو بخار بوده و بیمارستان رازی نیز مجهز به اتوکلاو بخار می باشد که زباله های عفونی بیمارستان را بی خطر سازی می سازد.

پشم چی همچنین گفت: از مهمترین دغدغه های زیست محیطی در داخل شهرهای بزرگ ، مدیریت زباله های عفونی است که در این شهرستان نیز با همکاری سازمان نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی اقدامات مطلوب و موثری انجام شده است. وی افزود: طرح جمع آوری، حمل و دفن زباله های مطب های پزشکی با محوریت سازمان نظام پزشکی در حال اجراست و تربت حیدریه از معدود شهرستانهای استان و کشور است که همزمان با ساماندهی زباله های بیمارستانی، زباله های مطب ها نیز مدیریت می شود.

رئیس حفاظت محیط زیست تربت حیدریه  از همراهی و همکاری سازمان نظام پزشکی و پزشکان شهرستان در اجرای طرح قدردانی و اظهار امیدواری کرد طی ماههای آتی تعداد بیشتری از بخشهای درمانی تحت پوشش طرح مدیریت پسماند عفونی قرار گیرند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.