قدس آنلاین- تبریز: مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر زیرپوشش بیمه روستایی قرار می‌گیرند و همه ساکنان این شهرها می‌توانند زیرپوشش قرار گیرند.

شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر زیرپوشش بیمه روستایی قرار می‌گیرند

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محمدرضا رستمی پیش از ظهر امروز در نشست با کارگزاران صندوق بیمه روستایی و عشایر در تبریز با اشاره به فعالیت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر  اظهار داشت: این صندوق بر توسعه بیمه در میان اقشار محروم تشکیل شده و جوان‌ترین صندوق زیر مجموعه وزارت رفاه است و ساختار بیمه‌ای این صندوق اختیاری است و خوشبختانه در آذربایجان‌شرقی به نسبت کشوری وضعیت بهتری داریم که این امر مرهون تلاش کارگزاران است.

وی با بیان اینکه به نسبت سال 94 آمار مراجعه به بیمه روستایی و عشایر تحلیل رفته است، گفت: باید این مسئله ارزیابی شده و علل مشخص شود.

رستمی ادامه داد: نحوه کار کارگزاری‌ها و نیز امنیت شغلی آنان یکی از دغدغه‌های مهم است که باید ساختار کاری مورد بازنگری قرار گیرد و در این میان بخش خصوصی نیز می‌تواند ایفای نقش داشته باشد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر یادآور شد: باید ساز و کارهای لازمی تهیه شود تا بتوانیم به وضعیت مطلوبی در زمینه ثبات شغلی و اعطای مجوز به بخش خصوصی برسیم و نیازمند بازنگری در ساختار هستیم.

وی افزود: در حال حاضر توانسته‌ایم حدود 41 درصد افراد مشمول این بیمه را در استان زیرپوشش قرار دهیم که حدود 150 هزار نفر می‌شود.

رستمی گفت: 49 شهر در آذربایجان‌شرقی زیر 20 هزار نفر جمعیت دارند که در همین زمینه و با توجه به مقررات جدید، کارگزاران می‌توانند برای همه ساکنان این شهرها بیمه اجتماعی را صادر کنند.

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اظهار داشت: توسعه حمایت‌ها از بخش خصوصی در زمینه حمایت از بخش خصوصی در زمینه فعالیت بیمه‌ای ضروری است.

اعلام تسهیلات و شرایط جدید بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر تسهیلات درباره شرایط جدید بیمه‌ای افزود: با توجه به اینکه صندوق بیمه، عمر 10 ساله دارد و یک صندوق جوان است، تاکنون یک میلیون و 350 هزار نفر را زیرپوشش قرار داده است که از این آمار بالاترین پوشش بیمه‌ای متعلق به استان آذربایجان‌شرقی و کمترین سطح مربوط به استان هرمزگان است.

رستمی افزود: طرح بازنشستگی پیش از موعد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر طی جلسات انجام شده ایرادات آن برطرف شده است و در آینده نزدیک قابل اجرا می‌شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.