قدس آنلاین: مدیر صندوق بیمه روستایی و عشایر آذربایجان‌شرقی گفت: سهمیه استان در بیمه روستایی و عشایری ۳۶۱ هزار نفر بوده که حدود ۱۵۰ هزار نفر را بیمه شده و تحت پوشش قرار داد و ۲۰۰ هزار نفر باقی مانده است.

۲۰۰ هزار نفر روستایی و عشایر در آذربایجان‌شرقی بیمه ندارند

به گزارش قدس انلاین از تبریز،  محمد نظری پیش از ظهر امروز در نشست کارگزاران بیمه اجتماعی کشاورزان آذربایجا‌ن‌شرقی در تبریز خواستار توسعه فعالیت‌های کارگزاران این بیمه در استان شد.

وی با بیان اینکه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر آذربایجان‌شرقی از سال 84 آغاز به کار کرده است، افزود: جامعه هدف این صندوق روستائیان، عشایر و ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر است که شغل‌های کشاورزی دارند.

مدیر صندوق بیمه روستایی و عشایر  آذربایجان‌شرقی افزود: سهمیه استان 361 هزار نفر بوده که حدود 150 هزار نفر را بیمه کرده‌ایم و 200 هزار نفر باقی مانده است.

وی افزود: اگر سالانه 20 هزار نفر را تحت پوشش قرار دهیم، 10 سال زمان نیاز داریم تا همه افراد شامل شده را تحت پوشش قرار دهیم اما استاندار آذربایجان‌شرقی تأکید دارد تا پایان عمر دولت فعلی همه افراد بیمه شوند.

نظری گفت: با توجه به اینکه بیمه اجباری نیست بلکه اختیاری است همه امور در دست کارگزاران و فعالان این امر نیست و مؤلفه‌های مختلفی دست‌اندرکار هستند.

مدیر صندوق بیمه روستایی و عشایر آذربایجان‌شرقی ادامه داد: یکی از مسائل مورد توجه ایجاد امنیت شغلی برای کارگزاران است و با توجه به اینکه در حال حاضر در 21 شهر استان کارگزاران فعال هستند بسیاری از امور توسط آنان انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هرچه ثبات کارگزاری‌ها بیشتر باشد تمایل بیمه شده‌ها به آنان نیز بیشتر شده و کارشان رونق بیشتری می‌یابد ولی کارگزاران در شهرهای کوچک، روستاها و شهرستان‌ها با مشکلات زیادی دست به گریبان هستند و هرچه عامل ثبات در کارگزاری بیشتر باشد میزان موفقیت نیز بیشتر خواهد بود.

مدیر صندوق بیمه روستایی و عشایر آذربایجان‌شرقی بیان کرد: جلسات ستادی به صورت مستمر و شهرستانی برگزار شده و با فرمانداران هماهنگی لازم انجام می‌شود.

وی با اشاره به جدول سهمیه ابلاغی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر آذربایجان‌شرقی برای جذب بیمه شده در سال‌جاری گفت: به تفکیک هر شهرستان سهمیه ابلاغی تعیین شده که مرند و تبریز با یک هزار و 800 نفر بیشترین سهمیه ابلاغی را دارند و در مجموع 21 هزار و 700 نفر باید در سال‌جاری جذب بیمه شده داشته باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.