قدس آنلاین یزد - معاون وظيفه عمومي انتظامي استان يزد، از ممنوعيت استفاده از مشمولان در كارخانه ها و كارگاه ها بدون داشتن معافيت دائم خبر داد .

ممنوعيت استفاده از مشمولان، بدون داشتن معافيت دائم

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، سرهنگ "سيد جلال فاطمي نسب" با بیان این خبر اظهارداشت : طبق ماده 62 قانون وظيفه عمومي استخدام مشمولان به طوركلي در وزارتخانه ها، موسسات وابسته به دولت، كارخانه ها، كارگاه ها و موسسات خصوصي بدون داشتن معافيت دائم ممنوع است.

وی افزود: طبق ماده 63 قانون وظيفه عمومي، استخدام كننده يا استخدام كنندگان مشمولين غايب در وزارتخانه ها، موسسات دولتي و وابسته به دولت و نهادها براي هر يك از افراد اول و دوم به كسر نصف حقوق از شش ماه الي يك سال و در صورت تكرار سه مورد يا بيشتر به انفصال دائم از خدمت توسط دادگاه صالحه محكوم خواهند شد.

فاطمي نسب اظهارداشت : در اين ماده آمده است، كساني كه به نحوي مشمولين غايب را در موسسات دولتي و غير دولتي از قبيل كارخانه ها، شركت ها، آموزشگاه ها، كارگاه ها، بنگاه ها، مغازه ها و تعميرگاه ها، به كارگيري نمايند، توسط نيروي انتظامي، وزارتخانه هاي(تعاون،كار و رفاه اجتماعي) و (صنعت،معدن و تجارت) شناسايي و به محاكم صالحه قضائي معرفي مي شوند و مجازات اينگونه افراد براي بار اول هزينه سالانه يك سرباز و براي بار دوم و بيشتر هزينه سالانه سه سرباز است.

معاون وظيفه عمومي انتظامي استان يزد در مورد ماده 60 قانون وظيفه عمومي گفت: كساني كه با ارتكاب اعمالي چون جعل شناسنامه، مهر، امضاء، كارت پايان خدمت، كارت معافيت، استفاده از شناسنامه ديگران، اعمال نفوذ، شهادت كذب، گواهي خلاف واقع، مكتوم داشتن حقيقت، اخذ رشوه يا فريب دادن مشمول موجبات معافيت خود يا ديگران را از خدمت وظيفه عمومي فراهم سازند، به اتهام آنان در دادگاه صالحه رسيدگي شده و با رعايت شرايط و امكانات خاطي و دفعات و مراتب جرم و مراتب تاديب از وعظ و توبيخ و تهديد به حبس تعزيري از يك سال تا پنج سال محكوم مي شوند.

سرهنگ فاطمي نسب با اشاره به اينکه نيروي انتظامي موظف است در خصوص شناسايي، تعقيب و دستگيري مشمولان غايب و رسيدگي به وضعيت آنان اقدام نمايد، خاطرنشان ساخت: كليه نهادها و دستگاه هاي اجرايي مشمول ماده (5) قانون مديريت خدمات كشوري، شركت هاي دولتي، موسسات غير دولتي و خصوصي، بانك ها و نيروهاي مسلح بايد همكاري لازم را در اين مورد به عمل آورند.

معاون وظيفه عمومي انتظامي استان فاطمي نسب در خاتمه تصریح کرد: مشمولان مي توانند جهت کسب اطلاعات بيشتر در خصوص قوانين وظيفه عمومي از سامانه هاي خدمات الکترونيک سازمان وظيفه عمومي از قبيل تلفن گويا به شماره 096480، پيامک به شماره 110206010 و يا پايگاه اطلاع رساني سازمان در سايت پليس به نشاني vazifeh.police.ir مراجعه کنند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.