معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در حال حاضر به سمت دانشگاه های نسل سوم و جهانی در حال حرکت هستیم.

حرکت به سمت دانشگاه های نسل سوم و چهارم در دستور کار قرار دارد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی عسکری در مراسم افتتاحیه سومین مسابقات کشوری رباتیک خیام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور که با زیارت قبور شهدای گمنام در این دانشگاه آغاز شد بیان کرد: این دانشگاه شجره طیبه امام (ره) است که امروز به بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان تبدیل‌شده است.

وی گفت: رشد این دانشگاه به اعتماد رهبر و مردم و سرمایه آن‌ها بوده است و این دانشگاه حقیقتاً مردم بنیاد است و از صفر تا صد آن متعلق به خود مردم است و هیچ‌کس در این دانشگاه سهمی ندارد.

حجت‌الاسلام عسکری خاطرنشان کرد: از ده میلیون فارغ‌التحصیل بعد از انقلاب حدود پنج میلیون نفر از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند و در حال حاضر حدود ۷۰ هزار هیئت‌علمی و بیش از یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار دانشجو دارد.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی‌توانسته است اثرگذاری خود را در مسائل علمی و فرهنگی در همه نظام ایجاد نماید و امروز نیز در حوزه‌های اجتماعی و سیاسی اثرگذاری خود را گذاشته است.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: عدالت آموزشی اولویت این دانشگاه است و امروز آموزش برای آموزش در این دانشگاه جایی ندارد و پژوهش‌های اثربخش علمی موردحمایت و خواسته ما است و سعی می کنیم خود را به زودی در بین دانشگاه های نسل سوم و جهانی معرفی نماییم.

وی تصریح کرد: توجه به مراکز دانش بنیان و مراکز رشد را از اهمیت ویژه ای دارد که این واحد دانشگاهی اولین مرکز رشد، فناوری نرم، مجازی، فکری و هوشمند را راه اندازی کرده است.

نیشابور در علم آموزی پیشتاز است

فرماندار ویژه شهرستان نیشابور نیز در این مراسم گفت: نیشابور پیشتاز در علم بوده است و در حال حاضر نیز یکی از شهرهای غنی علمی کشور می‌باشد.

غلامحسین مظفری خاطرنشان کرد: ویژگی‌های شهر نیشابور باعث شده است که در جهان به‌عنوان شهری علمی و فرهنگی معروف شود.

وی تصریح کرد: شیب علمی بسیار خوبی در شهرستان به محوریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور ایجادشده است که مجموعه مدیریت شهری از این دانشگاه قدردانی می‌نماید.

مظفری افزود: طی دو دوره گذشته جوانان بسیار مستعدی از این مسابقات ظهوری پیداکرده‌اند که باعث خوشحالی ما است.

فرماندار نیشابور گفت: افرادی که در این مسابقات حضور پیدا می‌کنند آینده بسیار خوبی دارند و از دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور به دلیل کمک به رشد علمی کشور بسیار تشکر می‌نماییم.

به سمت حرفه ای شدن باید گام برداشت

در ادامه این برنامه مشاور معاون اقتصادی وزیر کار و امور اجتماعی نیز گفت: دانشگاه آزاد اسلامی قطب علمی کشور شده است و برگزاری این مسابقات، این دانشگاه را به سمت جهانی‌شدن پیش می‌برد.

دکتر حسین وظیفه دوست ادامه داد: این دانشگاه فرایندی ایجاد کرده است که حتماً به سمت حرفه‌ای شدن حرکت می‌کند.

در ادامه قائم‌ مقام برگزاری مسابقات رباتیک نیز گفت: نیشابور شهر فیروزه‌ای جهان، فشرده ایران بزرگ است و این شهر گنجینه علم و عرفان بوده است.

دکتر علی‌رضا مهرآذین تصریح کرد: مسابقات کشوری رباتیک که به نام دانشمند جهان اسلام خیام نیشابوری نام‌گذاری شده است امیدواریم بتواند شکوه گذشته نیشابور را ایجاد نماید.

وی تصریح کرد: این مسابقات جزء سه مسابقات برتر و تصویب‌ شده دانشگاه آزاد اسلامی است.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.