قدس آنلاین : رئیس شوراهای اسلامی استانهای کشور: درپژوهش های شهری تاکنون اقدام جدی انجام نشده است

اقدام جدی در پژوهش های شهری تاکنون انجام  نشده است

 

به گزارش قدس آنلاین  - خراسان رضوی، غلامرضا بصیری پور، رییس شوراهای اسلامی استانهای کشور، صبح امروز در حاشیه نخستین اجلاس روسای مراکز پزوهشی کلانشهرها و مراکز استانها درگفتگو با خبرنگاران گفت: در مبحث

پژوهش های شهری تا حالا جدی  ورود پیدا نکردیم.

وی گفت: بحث پژوهش در شوراهای اسلامی شهر مشهد از دور دوم اجرایی شد و مرکزپژوهشهای شورای اسلامی شهر مشهد شکل گرفت.

بصیری پورافزود: تاکنون ارتباط بین اعضاهای شوراهای اسلامی کلان شهرها کم بوده و برگزاری این همایش به پیوند بین مراکز پژوهشی و شوراهای شهر اسلامی استانها و تعامل با هم کمک می کند.

وی گفت: با نگاهی به پروژه های اجرا شده شهری متوجه می شویم که بسیاری از پروژه های اجراشده در شهر مشهد، بدون پشتوانه تحقیق و پژوهش کاربردی بوده ، که موجب صرف هزینه های گزاف شده است.

بصیری پورافزود: ما نیازمند یک مدیریت یکپارچه شهری در زمینه رففع معضلات شهری مثل ترافیک، حمل و نقل و آلودگی هوا ومعماری اسلامی شهری هستیم.

وی با بیان اینکه این اجلاس باعث می شود که مشهد به عنوان پایلوت مراکز پژوهشهای شوراهای اسلامی قرارگیرد، افزود: طرح هایی که شوراهای شهرها انجام می دهد، نیازمند مطالعات فرهنگی و پژوهشی و بومی متناسب است تا به تصمیم گیریهای جامع برسیم.

بصیری پور گفت: اگر پژوهش  در طرح های شورای شهر وجود داشته باشد ، بسیاری از مشکلات حوزه شهری برطرف می شود .

 وی در تو ضیح این موضوع گفت : مثلا  طرح اجرای پلی که با 20 میلیارد تومان اعتبار و بدون پژوهش  ساخته می شود ، بعد احداث این پل ، مشکلات دیگری را در حوزه حمل و نقل شهری  به وجود می آورد ، درحالیکه بسیاری از شهرها با  احداث زیرگذر با صرف هزینه حدود یک میلیارد که حاصل کارپژوهشی هست، درروان سازی حمل و نقل و از بین بردن گره ترافیکی شهرشان، عملکرد خوبی داشتند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.