استاندار خراسان رضوی گفت: باید اتکا به استفاده از انرژی های خورشیدی در کشور با توجه به موقعیت جغرافیایی که در ایران وجود دارد افزایش پیدا کند.

اتکا به افزایش بهره برداری از ظرفیت انرژی های خورشیدی

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رشیدیان در مراسم افتتاحیه نخستین پنل خورشیدی کشور که در شهرک صنعتی کاویان خراسان رضوی برگزار شد اظهار کرد: بومی کردن تکنولوژی هایی که در زمینه انرژی های پاک فعالیت می کنند از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

وی تصریح کرد: یکی از راه ‌های توسعه صنعت در خراسان رضوی مسیر سرخس، بینالود، جاده میامی و فریمان است که باید در آن سرمایه گذاری کنیم تا سرمایه گذاران بتوانند در آن به فعایت بپردازند.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: خراسان رضوی با توجه به شرایط جغرافیایی که دارد به خوبی می تواند در زمینه استفاده از انرژی خورشیدی اقداماتی را به عمل بیاورد.

رشیدیان افزود: تلاش تمام مسئولان باید در زمینه عمومی کردن استفاده از این دسته ار انرژی ها بوده و در این زمینه اقداماتی را به انجام برسانند تا همگان بتوانند از این انرژی بالقوه استفاده کنند.

وی با اشاره به موضوع اعطای تسهیلات به خریداران اجناس تولید کنندگان خاطر نشان کرد: این موضوع سبب می شود که چرخه اقتصاد تکمیل شده و گردش مالی مورد نیاز در این زمینه به وجود آمده علاوه بر این اجناس انبار شده در کارخانه ها نیز به فروش رفته و آنها هم می توانند اقساط بانک خود را پرداخت کنند.

استفاده ار انرژی خورشیدی متناسب با اقتصاد مقاومتی

مدیر عامل برق منطقه ای خراسان رضوی محمد‌حسن متولی‌زاده ظهر امروز در همین مراسم اظهار داشت: استفاده از  انرژی در یک ساعت برابر با انرژی مورد نیاز برای هفت میلیارد انسان در طول یک سال است که خراسان رضوی نیز در این زمینه ظرفیت های بسیار مناسبی دارد.

وی افزود: انرژی خورشیدی جایگزین مناسبی برای سوخت‌های فسیلی باشد زیرا سوخت‌های فسیلی کربن زیادی را وارد جو زمین می کنند که انرژی خورشیدی این مشکل را نداشته و می تواند در این زمینه بسیار کمک دهنده باشد.

متولی زاده انرژی خورشیدی را راه حل نهایی برای بحران سوخت‌های فسیلی دانست و تاکید کرد: اگر یک کیلووات از این پنل‌‌های خورشیدی در محلی نصب شود، در یک سال معادل یک تن از انتشار co2 جلوگیری می‌کند و در نهایت در حفظ محیط زیست موثر است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه کشور‌های اروپایی شدت تابش خورشید را با زاویه‌ای پنجاه درصد کشور ما دارند، تاکید کرد: این کشورها تا کنون استفاده بی نظیری از انرژی خورشیدی داشته اند و در کشور ما نیزز باید به همان میزان از این منبع خدادای که خداوند در اختیار ایران و به ویژه خراسان رضوی قرار داده استفاده کرد.

وی افزود: نصب سلول خورشیدی انرژی معادل با هزار مگابات نیروگاه حرارتی دارد که تلفات و هزینه سرمایه گذار را کاهش می‌دهد  این عملکرد با توجه به کاهش چشم گیری که در سرمایه و انرژی دارد کاملا متناسب با اقتصاد مقاومتی است.

متولی زاده راه‌اندازی پنل خورشیدی را یکی از روش هاس اشتغالزایی جوانان متخصص در این رشته عنوان کرد و افزود:  سرمایه گذارانی که در این مسیر می‌توانند اقدام و فعالیتی داشته باشند باید به کمک مسئولان اجرایی بیایند تا پروژه‌های که دارای توجیه فنی و اقتصادی دارند با شتاب خاصی ادامه پیدا کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.