قدس آنلاين- مريم سادات كاظمي: آناناس ميوه اي است كه علاوه بر قدرت چربي سوزي بالا، بيش از ۸۵% آب دارد و تقريبا فاقد كالري است.

آبميوه اي مفيد و بي نظير براي درمان بافت های چربی

به گزارش سرويس بهداشت و سلامت قدس آنلاين؛ سلوليت يك مشكل زيبايي است كه 90% خانم ها به آن مبتلا مي شوند. در نتيجه اين بيماري، بافت هاي چربي در يك يا چند قسمت بدن تجمع مي يابند، بزرگ مي شوند و ظاهري شبيه به پوست پرتقال پيدا مي كنند كه به راحتي ديده مي شود.

از بين بردن كامل اين توده ها از همه قسمت هاي بدن تقريبا غيرممكن است زيرا  اگر به طور موقتي نيز محو شوند، ممكن است با تغيير در برنامه زندگي مجددا ظاهر شوند. با اين حال، عادات صحيح مانند تغذيه مناسب و تمرينات ورزشي مي تواند تا حد زيادي سلوليت را كاهش دهد و ظاهر بهتري به پوست دهد.

امروزه در بسياري از مراكز زيبايي درمان هايي براي رفع سلوليت وجود دارد اما روش هاي طبيعي جايگزيني نيز وجود دارد. در اين مقاله نوعي آبميوه خوشمزه را معرفي مي كنيم كه درماني واقعي براي  سلوليت محسوب مي شود و وضعيت پوست را بهبود مي بخشد.

چرا‌ آب آناناس و زنجبيل براي سلوليت مفيد است؟

 آب آناناس و زنجبيل مجموعه اي از تركيبات غذايي با قدرت آنتي اكسيداني بالا، تصفيه كننده و مدر است كه دفع مواد سمي و مايعات جمع شده در بدن را تسهيل مي كند. در اين صورت سلامت عمومي بدن بهبود مي يابد و مشكلاتي مانند سلوليت كاهش مي يابد.

 اين آبميوه خنك است و مي تواند ترميم بافت هاي آسيب ديده كه عامل ايجاد پوست پرتقالي شكل است را تسريع كند.

آناناس هيدرات هاي كربن، مواد معدني مانند آهن، منيزيوم، يد، روي، منگنز و ويتامين هاي A، B و C  را تامين مي كند. به علاوه، 85% آب دارد و بسيار كم كالري است ( 55 كيلو كالري در 100 گرم). زنجبيل نيز منبع غني از آنتي اكسيدان ها محسوب مي شود و خواص ضدالتهابي، دفع مواد سمي و تصفيه كنندگي دارد كه خواص آناناس را تكميل كرده و اين آبميوه را معجوني بي نظير مي سازد.

روش تهيه آبميوه آناناس و زنجبيل

مخلوط دو ماده آناناس و زنجبيل يك نوشيدني پاك كننده را مي سازد كه به رفع احتباس آب بدن كمك مي كند و همچنين موجب تحريك جريان خون و تسهيل دفع مواد سمي مي شود كه در بروز سلوليت تاثير دارند.

مواد لازم:

  • 2 حلقه آناناس
  • 2 قاشق زنجبيل رنده شده (‌15 گرم)
  • 1 ليوان آب ( 200 ميلي ليتر)

طرز تهيه:

پوست آناناس را گرفته و ميوه را تكه تكه كنيد. تكه هاي آناناس را در مخلوط كن بريزيد. زنجبيل و آب را اضافه نماييد.  همه مواد را مخلوط كرده و آبميوه را ميل كنيد.

توصيه مي شود اين آبميوه در ساعات اول روز و به طور تازه ميل شود. در اين صورت از خواص پاك كنندگي و ضدالتهابي آن بهره برده ايد.

ديگر فوايد اين آبميوه مفيد

گرچه اين آبميوه در وهله اول براي درمان سلوليت توصيه مي شود اما خواص متعددي دارد كه براي سلامتي بسيار مفيد خواهد بود.

  • كمك به كاهش وزن: آناناس و زنجبيل به دليل تاثير در كاهش وزن معروفيت دارند. اين دو ماده كم كالري هستند و ريزمغذي هايي دارند كه دفع مواد زائد بدن را تسهيل مي كند و متابوليسم را افزايش مي دهد. فيبرهاي غذايي و آب موجود در آناناس احساس سيري را در پي دارد كه مانع از پرخوري مي شود.
  • تقويت سيستم ايمني: آنتي اكسيدان ها، ويتامين ها و مواد معدني اين دو ماده براي محافظت از سيستم ايمني عالي است و به پيشگيري از بيماري هاي مختلف كمك مي كند.
  • ضدالتهاب طبيعي: آناناس نيز مانند زنجبيل تاثيرات مهم ضدالتهابي دارد و براي درمان مشكلاتي مانند آرتروز، دردهاي رماتيسمي و سرماخوردگي توصيه مي شود.
  • بهبود گوارش: فيبرها و آنزيم هايي كه اين آبميوه دارد به بهبود گوارش و هضم غذا مي كند، از مشكلات روده اي پيشگيري مي كند و مانع از بروز يبوست مي شود.
  • بهبود جريان خون: خواص مدر و پاك كنندگي اين نوشيدني باعث مي شود تا جريان خون بهبود يابد، به دفع مواد مضر موجود در خون كمك شود و يك ضدانعقاد طبيعي خون به حساب آيد.

براي بهره مندي از اين خواص بايد به خاطر داشت كه اين آبميوه را بايد هر روز و ترجيحا ناشتا ميل نمود. به تدريج تاثيرات مثبت آن را احساس خواهيد كرد.

منبع: www.Ameliore ta santé.fr

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.