مقام‌هایی در کاخ سفید، اعلام کردند که «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا در دیدار با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی، بر پایبندی ایالات متحده به کمک (به کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس) در مقابله با هرگونه تهدید ایران، تأکید خواهد کرد.

اطمینان‌ دهی آمریکا به عربستان درباره ایران

کشورهای عربی منطقه بیم آن دارند که توافق هسته‌ای بین تهران و کشورهای غربی که در وین حاصل شد، نفوذ ایران را در منطقه افزایش خواهد داد.


براین اساس، اوباما که میزبان ملک سلمان است، تلاش خواهد کرد تا نگرانی‌ها را درباره این موضوع که لغو تحریم‌ها علیه ایران می‌تواند به آن برای مداخله بیشتر در منطقه امکان دهد، کاهش دهد.

«بن رودز» معاون مشاور امنیت ملی اوباما گفت: «ما از نگرانی‌های عربستان سعودی درخصوص اقدامات ایران پس از لغو تحریم‌های این کشور، دارد.»

رودز مدعی شد خطراتی وجود دارد مبنی بر اینکه ایران دارایی‌هایی خود را پس از لغو تحریم‌ها «فعالیت‌های شومی» انجام دهد ولی اوباما در این دیدار تشریح خواهد کرد که ایالات متحده «تمام توان خود را برای مقابله با هرگونه تهدیدهای ایران علیه همسایگانش، بکار خواهد گرفت.»

دیدار اوباما با ملک سلمان در کاخ سفید در حالی انجام می‌شود که قرار است کنگره آمریکا، دو هفته دیگر توافق هسته‌ای ایران را به رای بگذارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ج.ا IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    0 0
    ایران ازکی تاحالا برای شما خطرناک بوده ان عاطفه وحس انسانیتی که دردل ایرانیها هست دردل شما زنجیر به دست امریکاییها نیست ازایران نترسید باید ارامریکاییها بترسید فعلا نفت دارید شما را میخواهند دولتی که نتونه از خودش محافظت کنه معلومه ازسایه خودش هم میترسه ولی این سایه یه روزی میرسه برسرش فرو میریزه نمونه اش مثل عراق وکویت کی دستشون گرفت ایران پس چرا بیدار نمیشوید ودست اتحاد درمنطقه بدهید گول فریب امریکا رانخورید آن هدفش ازبین بردن اسلام وفروش اسلحه خودس هست