۱۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۲
کد خبر: 307138

رزمایش دو روزه «اقتدار ثارالله» در روز چهارشنبه یازدهم و پنج شنبه دوازدهم شهریورماه ۹۴ در بوستان ولایت برگزار شد. روز اول رزمایش قریب به ۵۰ هزار بسیجی در موقعیتی که برای‌شان پیش بینی شده بود آرایش پیدا کردند تا فرمانده کل سپاه و مهمانان دیگر از آن‌ها سان و رژه ببینند.

صالحی: ملت ایران بیدار و هشیار است

به گزارش ایسنا رزمایش اقتدار ثارالله با پیام سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بعد از ظهر روز چهارشنبه در بوستان ولایت آغاز شد که در متن این پیام آمده است:

«به پاس ارادت و اطلاعت محض از فرماندهی واقعی رزمایش، حضرت بقیة الله اعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) جهت سلامتی آن حضرت با اعلام پیام رزم و شروع رزمایش هرکدام از رزمندگان 19 صلوات به برکت «بسم الله الرحمن الرحیم» ختم نمائید.»

 

اعضای گردان‌های امام علی(ع)، امام حسین(ع)، بیت المقدس، عاشورا، الزهرا(س) و کوثر در تجمع این رزمایش حضور داشتند.

در رزمایش اقتدار ثارالله، 10 فروند جایروپلن، 20 فروند پاراموتور، یک فروند کایت موتور دار، یک فروند بالگرد ام آی 17 که عملیات راپل، پاور تاکسی، هلی برن، بال ریزی، تازش هوایی را انجام دادند.

 

این رزمایش امنیتی توسط یگان‌های قرارگاه ثارالله متشکل از 230 گردان از گردان های امام علی(ع)، امام حسین(ع)، عاشورا، الزهرا(س) و به خصوص بیت‌المقدس برگزار شد.

 

سردار شعبانی معاون عملیات قرارگاه ثارالله (ع) تهران درباره برگزاری این رزمایش با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در سفر به مشهد مقدس مبنی بر وجود امنیت بی‌نظیر در کشور گفت: ما برای اینکه مردم عزیزمان در یک آرامش روانی از قابلیت های بسیج مطلع شوند، رزمایشی با هدف حفظ انسجام نیروهای بسیج برگزار می‌کنیم. واحدهای مردم پایه مفهومش این است که آنها باید در کنار شغل و کاری که دارند، در یک شرایط خاص در مدت دو ساعت به واحدهای اصلی برسند و تجهیز و ساماندهی شوند و برای عملیاتی که برایشان پیش بینی شده است آماده شوند.

وی در رابطه با پیام این رزمایش به دشمنان انقلاب اسلامی، گفت: امروز ایران اسلامی از با ثبات‌ترین کشورهای منطقه است، تهدیدات دشمن همیشه وجود دارد و آنها دست از دشمنی با ملت ایران بر نمی دارند. شکل تهدید عوض می‌شود و ما باید این آمادگی را داشته باشیم که با آن مقابله کنیم.

 

رزمایش نوعی عملیات تمرینی است که بر مبنای طرح‌های عملیاتی، دفاعی، امنیتی، امداد و نجات و حرکاتی که ما را نسبت به دشمن در وضعیت بالاتری قرار دهد، برقرار می‌شود، تا در شرایط مختلف امادگی خود را حفظ کنیم.

 

شعبانی در این زمینه گفت: یکی از کارهایی که در این رزمایش به نمایش گذاشته شد موضوع بسیج مردمی با ارتباطات چند لایه امن و نفوذ ناپذیر است. در واقع ما شبکه ای داریم که به صورت رادیویی- دیجیتالی و خطوط وی آی پی قابلیتی را از خود نشان می دهد. این ارتباط امن و مستمر می‌تواند شرایطی را داشته باشد که اگر ما در موقعیت های خاص نیروهای خود را فراخوان دادیم، آنها از آمادگی کامل برخوردار باشند. فراخوانی به معنای یک حرکت تاکتیکی بوده که تمام نیروهای مردم پایه ما از هر کار و کسبی و در هر مکانی که هستند سریعا خود را در پایگاه های مقاومت اماده کنند. در این وضعیت ما باید پیامی که به مردم می‌رسانیم از چشم و گوش دشمن مخفی باشد.

 

قرار است تا پایان سال رزمایش‌های دیگری هم با پیام «امنیت و ثبات جمهوری اسلامی» برگزار شود.

 

دراین رزمایش برای اولین بار 3 هزار نفر از گردان‌های سایبری سپاه تهران که بعضاً از اعضای هیئت علمی هستند، شرکت و در یک فضای مجازی آمادگی داشتند تا در این زمینه به سوالات مطرح شده پاسخ دهند.

معاون عملیات قرارگاه ثارالله (ع) تهران درباره محدوده پیامک های ارسال شده در خصوص اطلاع رسانی رزمایش اظهار کرد: این پیامک ها برای همه مردم ارسال شده است و هدف از آن این است که هرکس که از این طریق با ما ارتباط برقرار کند ما متوجه می‌شویم که علاقمند است و ما از وی می‌خواهیم که به شبکه بیاید. اگر آمد در آینده پیام ها را تنها به همان افرادی که قابلیت و آمادگی برقراری ارتباط را دارند ارسال می کنیم.

 

در این رزمایش 10 فروند جایروپلن، 20 فروند پاراموتور، یک فروند کایت موتور دار، یک فروند بالگرد ام آی 17 که عملیات راپل، پاور تاکسی، هلی برن، بال ریزی، تازش هوایی را انجام دادند.

 

سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه از گردان‌های حاضر در رزمایش اقتدار ثارالله سان دید و در جمع آن‌هاسخنرانی کرد.

 

عملیات رزم طوفان. تمرین چک و خنثای بمب، رهایی گروگان و عملیات اسپای از بالگرد از دیگر برنامه‌هایی بود که توسط بسیجیان در این تجمع انجام شد.

 

علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی نیز در حاشیه رزمایش اقتدار ثار الله حاضر شد.

صالحی در جمع خبرنگاران گفت: با پشتوانه بسیج و ملت ایران بود که توانستیم در برابر استکبار جهانی ایستاده و خواست خود را به آنها تحمیل کنیم. من امروز با غرور به این رزمایش آمدم و معتقدم بسیجیان بار دیگر به دنیا فهماندند که ملت ایران بیدار و هشیار است و هیچگاه غافل نخواهد بود. با پشتوانه بسیج و ملت ایران بود که توانستیم در برابر استکبار جهانی ایستادگی کنیم.

 

برپایی گشت‌های اطلاعات _عملیاتی و ایست و بازرسی در استان تهران آخرین مرحله رزمایش بود.

 

این رزمایش بنا بر ابلاغ قرارگاه مرکزی خاتم در مدت زمان 30 ساعت و 30 دقیقه و طی 7 مرحله انجام شد و 6 قرار گاه عملیاتی نیز در این رزمایش حضور داشتند.

 

عملیات چک و خنثی ، راپل، رهایی گروگان و نبرد تن به تن در برابر سلاح سرد و گرم دشمن را از دیگر برنامه‌های این رزمایش بود. در این رزمایش همچنین یگان فاتح بسیج عملیات هلی برن و تازش هوایی را انجام داد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.