قائم مقام معاون بهداشتی وزارت بهداشت و درمان گفت: ۲ هزار خانه بهداشت جدید در کشور تا پایان دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.

۲ هزار خانه بهداشت جدید در کشور به بهره برداری می‌رسد
 

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری تسنیم، ناصر کلانتری در مراسم روز بهورز که در موسسه خدمات رفاهی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: حکومت هر کشوری موظف است که 3 نیاز اصلی امنیت، سلامت و آموزش برابر را در اختیار مردم قرار دهد که در دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به حوزه سلامت شده است.

قائم مقام معاون بهداشتی وزارت بهداشت و درمان از مهمترین فلسفه‌های ساختارهای بهداشتی را برقراری نظام سلامت دانست و تصریح کرد: برقراری نظام سلامت برای مردم سراسر کشور از مهم ترین فلسفه‌های ساختارهای بهداشتی است که باید با عدالت بهداشتی و درمانی همراه باشد.

وی در ارتباط با گسترش مراقبت‌های اولیه بهداشتی در کشور بیان کرد: در نیمه دوم دهه 60 شمسی گسترش مراقبت‌های اولیه بهداشتی در کشور صورت گرفت و دولت وقت با وجود کمبود اعتبارات توانست نظام سلامت را به خوبی در کشور اجرایی کند.

کلانتری در زمینه تعداد خانه‌های بهداشت اولیه کشور خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب اسلامی حدود هزار و 200 خانه بهداشت در سراسر کشور وجود داشت که در حال حاضر این رقم به 15 هزار خانه بهداشت رسیده است.

قائم مقام معاون بهداشتی وزارت بهداشت و درمان در زمینه تفاوت‌های روستاها در قبل و بعد از تاسیس خانه‌های بهداشت تاکید کرد: قبل از تاسیس خانه‌های بهداشت در روستاها، دسترسی به آب سالم کمتر از 10 درصد بود و 16 درصد واکسن نیز برای مادران امکان پذیر بود که در حال حاضر آب سالم تقریبا در دسترس مردم است و شاهد پوشش 100 درصدی واکسن مادران هستیم.

وی از اقتباس طرح بهورز توسط کارشناسان بهداشت جهانی خبر داد و گفت: طرح بهورز مورد اقتباس کشورهای خارجی قرار گرفته که گسترش خدمات درمانی با هزینه کم و فناوری بالا از جمله دلایت این اقتباس است.

کلانتری در ارتباط با تاسیس خانه‌های بهداشت در سراسر کشور تصریح کرد: هزار و 955 خانه بهداشت در سراسر کشور تاسیس می‌شود که هزار و 500 خانه بهداشت تا انتهای هفته دولت و مابقی تا 22 بهمن افتتاح می‌شوند.

قائم مقام معاون بهداشتی وزارت بهداشت و درمان در زمینه اعزام پزشکان به مناطق روستایی گفت: قریب 2 هزار و 200 پزشک جدید به مناطق روستایی اعزام شده‌اند و در حال حاضر 6 هزار و 400 پزشک در روستاها مشغول به خدمت هستند.

وی پیرامون تعمیر و تجهیز خانه‌های بهداشت در سراسر کشور اظهار کرد: 3 هزار و 200 خانه بهداشت تجهیز، 2 هزار و 200 خانه بهداشت تعمیر و 2 هزار و 200 زیست گاه پزشک روستا نیز تجهیز و تعمیر شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.