معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: زمینه ادامه تحصیل بهورزان تا مقطع کارشناسی فراهم شده است.

زمینه ادامه تحصیل بهورزان تا مقطع کارشناسی فراهم شد
 

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری تسنیم، علی اکبر سیاری شامگاه پنج شنبه در مراسم روز بهورز که در موسسه خدمات رفاهی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: حاصل کار و تلاش بهورزان ارتقای سلامت و پیشگیری از مرگ و میر افراد به ویژه زنان و کودکان است.

وی بهورزان را سربازان جبهه سلامت عنوان کرد و گفت: سربازان جبهه سلامت، بهورزان هستند و روشنایی خانه‌های بهداشت از تلاش بهورزان است و خدمات بهورزان برای کاهش درد و رنج بیماران روستایی قابل توجه است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت و درمان، بهورزان را سرمایه‌ای گرانبها دانست و بیان کرد: بهورزان، از مهم ترین سرمایه های وزارت بهداشت هستند که موفقیت وزارت بهداشت در ارائه آموزش خوب و رضایت بهورزان از امور است.

سیاری در ارتباط با مزایای وجود بهورزان در مناطق روستایی تصریح کرد: براساس گفته‌های کارشناسان بهداشت جهانی، سیستم درمانی در روستاها به دلیل وجود بهورزان از انسجام بیشتری نسبت به مناطق شهری برخوردار بوده و از نظر اقتصادی به صرفه تر است.

وی ادامه داد: باید طرح خدمات رسانی بهورزان را با توجه به نیاز و تقاضاهای شهری در این مناطق اجرا کنیم تا از نظر اقتصادی به صرفه تر باشد.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت و درمان در زمینه طراحی پروژه‌ها از محل یک درصد ارزش افزوده کالاها تاکید کرد: از محل یک درصد ارزش افزوده کالاهای کشور 7 برنامه و 8 پروژه برای ارتقای نظام سلامت توسط دولت در نظر گرفته شده است.

سیاری پیرامون احداث خانه‌های بهداشت در سراسر کشور خاطرنشان کرد: در سال 93 توانستیم بسیاری از خانه‌های بهداشت را تعمیر کنیم و در سال 94 نیز 2 هزار خانه بهداشت در سراسر کشور احداث می‌شود.

وی اظهار داشت: در گذشته به ازای هر 3 هزار نفر، یک بهورز تعلق می‌گرفت که در حال حاضر به ازای هر 2 هزار نفر یک بهورز تعلق می‌گیرد.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت و درمان در ارتباط با ارتقای آموزشی بهورزان افزود: زمینه آموزش بهورزان برای تحصیل در دوره کاردانی فراهم شده و مربیان بهورزی نیز تا دوره کارشناسی می توانند ادامه تحصیل بدهند.

سیاری ادامه داد: زمینه ادامه تحصیل بهورزان تا مقطع کارشناسی در 7 دانشگاه سراسر کشور فراهم شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زهراا IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۷
    3 0
    کدام دانشگاه ها؟؟؟؟؟؟من دیپلم بهورزی کارو دانش دارم.