۱۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲
کد خبر: 307202

رییس پلیس راهور، ماه شهریور را خونین ترین ماه در تصافات رانندگی اعلام کرد و گفت: تنها در شهریور سال ۹۳ یکهزار و ۸۰۰ نفر کشته و افزون بر ۳۱ هزار نفر بر اثر سوانح رانندگی مصدوم شدند.

شهریور، خونین ترین ماه تصادفات

به گزارش برنا ، سردار تقی مهری پنجشنبه شب در حاشیه نشست فرماندهان لشکر ۲۵ کربلا در گرگان افزود: از مجموع کشته شدگان ۴۰ درصد رانندگان، ۲۰ درصد عابران پیاده و بقیه سرنشینان خودروها و وسایل نقلیه موتوری بودند.

وی، سرعت غیرمجاز، تجاوز به چپ، عدم توجه به جلو به دلیل خستگی و خواب آلودگی و عدم استفاده از کمربند ایمنی را از مهمترین دلایل تصادفات رانندگی برشمرد و گفت: عدم توجه به جلو به دلیل خستگی و خواب آلودگی با ۳۷ درصد بیشترین فراوانی را داشته است.

سردار مهری اضافه کرد: این عامل (عدم توجه به جلو به دلیل خستگی و خواب آلودگی) بیشتر در محورهای کویری مثل مسیر تهران- مشهد و محورهای ارتباطی استان های اصفهان، یزد و کرمان بوده است.

وی، عدم استفاده از کمربند ایمنی توسط سرنشینان خودروها را از دیگر عوامل اصلی در آمار بالای کشته شدگان و مصدمان سوانح رانندگی برشمرد و تصریح کرد: اکنون افزون بر ۹۰ درصد رانندگان خودروها از کمربند ایمنی استفاده می کنند که لازم است سرنشینان نیز به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

رییس پلیس راهور همچنین از افزایش پنج درصدی حجم ترددها در طول ۱۱ روز شهریور امسال در مقایسه با دو ماه گذشته تابستان ۹۴ خبر داد و از مردم خواست؛ در صورتی که قصد سفر در شهریور را دارند حتماً با یک برنامه ریزی مناسب از جمله معاینه فنی خودرو و مشخص کردن مسیر حرکت و استراحت اقدام به سفر کنند؛ ضمن آنکه سفر خود را به روزهای پایانی این ماه موکول نکنند.

سردار مهری همچنین از آمادگی تمام نیروهای پلیس در نیمه دوم شهریور امسال خبر داد و افزود: پلیس راهور از همه ظرفیت های خود برای خدمت به مردم و سفر ایمن آنان استفاده می کند.

وی، خط قرمز پلیس راهور را رانندگان پرخطر دانست و گفت: خودروی رانندگانی که دو تخلف حادثه ساز همزمان داشته باشند، توقیف خواهد شد تا ضمن حفظ جان راننده و سرنشینان آن به دیگر رانندگان نیز صدمه ای وارد نشود.

سردار مهری همچنین از اجرای طرح ترافیکی ویژه در طول شهریور امسال با همکاری راهداری، هلال احمر، شرکت های بیمه ای و آموزش و پرورش خبر داد و گفت: هدف از این طرح ارتقای فرهنگ ترافیکی جامعه و کاهش آمار تصادفات است.

وی به تعداد تصادفات تابستان امسال اشاره نکرد اما گلستان را از استان های برتر در کاهش تصافات رانندگی برون و درون شهری در طول چهار سال گذشته و نیز چهار ماه نخست ۹۴ اعلام کرد.

رییس پلیس راهور همچنین از وجود چهار هزار نقطه حادثه خیز در محورهای درون و برون شهری کشور خبر داد و گفت: تلاش هایی برای کاهش این نقاط با همکاری شهرداری ها و سازمان راهداری در حال اجراست و بخشی از این نقاط اصلاح شده است.

در نشست فرماندهان لشکر ۲۵ کربلا حدود ۸۰ نفر از فرماندهان این لشکر از استان های مازندران، تهران و گلستان حضور داشتند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.