کارشناس آمریکایی تصریح کرد آمریکا دیگر به دنبال حذف بشار اسد نیست.

آمریکا دیگر به دنبال حذف بشار اسد نیست

به گزارش برنا به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، مایکل لین رئیس موسسه تحقیقاتی موسوم به سیاست خارجی آمریکا در گفتگو با این شبکه از واشنگتن گفت:« عملکرد ایران در مقابله با تروریسم (گروه تکفیری صهیونیستی) داعش در منطقه خوب بوده است. دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا از این مسئله راضی است گرچه نمی داند با ایران در این زمینه به چه صورت همکاری داشته باشد.

داعش سبب شده است این نگاه در آمریکا بوجود بیاید که دشمن دشمن ما ، دوست ما تلقی می شود. البته در عین حال باید توجه داشت که ایران از مدتها قبل در فهرست آمریکا درباره کشورهای حامی تروریسم بوده است. ایران از گروههایی حمایت می کند که ما آنها را تروریست می دانیم. ایران از این گروهها حمایت مالی می کند. حزب الله و حماس ازجمله این گروهها هستند. اکثر آمریکایی ها می گویند اقدامات این گروهها، مصداق تعریف کلاسیک از تروریسم است زیرا آنها به غیرنظامیان بیگناه برای نیل به اهداف سیاسی و نظامی حمله می کنند.»

وی در ادامه افزود:« به نظر می رسد سیاست آمریکا درباره سوریه تغییر کرده است. ظاهرا ، هدف آمریکا در سوریه دیگر این نیست که از شر بشار اسد رئیس جمهور سوریه خلاص شود.

اگر اینطور باشد، هدف آمریکا در سوریه چیست؟ در ظاهرا در شش ماه گذشته ، داعش به دشمن اصلی مطرح در این میدان تبدیل شده است و به همین علت، آمریکا می خواهد از دشمنان دیگری فعلا صرفنظر کند که مطرح هستند تا اینکه بتوانند تلاش های خود را برای مقابله با داعش متمرکز کند.»

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ارمان IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    0 0
    هورا.هورا. هورا