حمله هوایی روز جمعه جنگنده های عربستان سعودی به بیمارستانی در استان صعده در شمال یمن، باعث کشته شدن ۷ نفر و زخمی شدن ۶ تن دیگر شد.

حمله هوایی جنگنده های سعودی به یک بیمارستان در صعده یمن

خبرگزاری رسمی یمن (سبأ) امروز گزارش داد که در حمله هوایی جنگنده های متجاوز عربستان سعودی به بیمارستان شعاره در شهر رازح در استان صعده، دست کم 7 تن کشته و 6 نفر زخمی شدند که چند تن از قربانیان زن و کودک هستند.
در این حمله چند خانه مسکونی اطراف این بیمارستان نیز تخریب شد.
منابع محلی به خبرگزاری سبا گفتند٬ جنگنده های متجاوز سعودی تاکنون 5 بار به این بیمارستان حمله کرده اند و گروه های امداد و نجات به دلیل پرواز مدوام جنگنده ها در آسمان این شهر، تاکنون موفق به امدادرسانی به قربانیان این حمله نشده اند و احتمال می رود که تعداد شمار کشته شدگان در ساعت های آتی، افزایش یابد.
جنگنده های عربستان سعودی روز پنجشنبه نیز در ادامه تجاوز به خاک یمن، به مدرسه ای در شهر باقیه در استان صعده حمله کردند که به گفته منابع محلی، تنها مدرسه سالم این شهر بود که مدتی است زیر بمباران هوایی و توپخانه ای عربستان قراردارد. 
استان صعده هم مرز با عربستان است که در ماه های اخیر شاهد حمله های شدید هوایی عربستان بوده و تمامی زیرساخت های آن و همچنین مساجد و مدارس آن بر اثر حملات نیروهای سعودی به کلی نابود شده است.
تاکنون هزاران غیرنظامی یمن در تجاوز گسترده عربستان که از اوایل فروردین سال جاری آغاز شده و همچنان ادامه دارد، به خاک و خون کشیده یا آواره شده اند.
عربستان سعودی به کمک ائتلافی از کشورهای عربی به استثنای عمان از فروردین ماه امسال در حمایت از رییس جمهور مستعفی و فراری یمن دست به حمله به این کشور عربی زده است. 

ایرنا

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.