وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه همکاران ما با شوق و اشتیاق کار می‌کنند و باید قدرشناس خدماتشان بود، گفت: نباید فقط نیمه خالی لیوان را ببینیم.

روایت وزیر بهداشت از مرض‌های وزارتی دولتمردان!

سید حسن قاضی زاده هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به حضورش در جلسه علنی مجلس در هفته گذشته و انتقاد نمایندگان از طرح تحول سلامت و بودجه اختصاص داده شده به آن، گفت: در مورد بودجه ما یک اشتباهی اتفاق افتاد، اگر یک‌چهارم بودجه کشور را به ما بدهند، بقیه دستگاه‌ها و حقوق کارمندان دولت را چه کار کنند!

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: بودجه‌ای که به ما داده می‌شود ۱۰.۵ درصد بودجه کل کشور و از بودجه آموزش و پرورش کمتر است.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا شده است شبی بدلیل نگرانی و دغدغه کاری نخوابید؟ گفت: خیلی پیش آمده است؛ از جمله همان شب بعد از مجلس تا صبح نخوابیدم، بالاخره هم مردم مهم هستند و همه همکاران عزیز ما که دارند با شوق و اشتیاق کار می‌کنند. باید قدرشناس خدماتشان بود، نه اینکه یاد بگیریم نیمه خالی لیوان را ببینیم، باید همیشه حرف‌های امیدوارکننده و نشاط‌آور بزنیم، آن هم کشور ما که با مشکلاتی مواجه است، لذا باید حرف مثبت بزنیم.

قاضی زاده هاشمی افزود: البته در میان اعضای هیات دولت بی‌خوابی‌ها زیاد اتفاق می‌افتد، من دیده‌ام که آقای روحانی سر مذاکرات هسته‌ای ۵-۴ شب نخوابیده است. دیگر همکارانم هم بی خوابی داشته‌اند، چراکه همکارانم اگر مشکل روحی و جسمی پیدا می‌کنند، من به عنوان پزشک حاضر در دولت در جریان قرار می‌گیرم. برای اعضای هیات دولت خیلی از بیماریهایی که تاکنون پیش‌آمده ناشی از نگرانی، استرس و اضطراب است که ما به آن می گوییم «مرض‌های وزارتی!».

به گزارش مهر، در جلسه علنی روز چهارشنبه ۴ شهریورماه مجلس شورای اسلامی وزیر بهداشت برای ارائه توضیحات در خصوص نحوه اجرای طرح تحول نظام سلامت در صحن علنی مجلس حضور یافت.ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از سخنان وزیر بهداشت با انتقاد از افزایش هزینه‌ها در وزارت بهداشت گفت: نکته مهم اینجاست که ما با چه هزینه‌ای امروز شاهد این تحول در حوزه بهداشت هستیم. در سال ۹۱ بودجه وزارت بهداشت حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان بوده است که این بودجه در سال ۹۴ به حدود ۵۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است؛ این در حالی است که ما با مشکلات جدی در نظام بودجه‌ریزی مواجه هستیم.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه عملکرد بودجه سال ۹۴ حدود ۱۹۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود، گفت: حدود یک چهارم بودجه کشور به بخش بهداشت و درمان اختصاص یافته است، اگر فقط مبتنی بر منابع، وزارت بهداشت را اداره کنیم و بهره‌وری را ارتقا ندهیم، نمی‌توانیم طرح تحول نظام سلامت را ادامه دهیم. با توجه به افزایش بودجه این وزارتخانه در سال ۹۴ به ۵۸ هزار میلیارد تومان باید وزارت بهداشت متناسب با بودجه و بر اساس قانون عمل کند.

مسعود پزشکیان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز در اعتراض به گزارش وزیر بهداشت در خصوص طرح تحول در نظام سلامت گفت: پرداخت ها خارج از سطح بندی صورت می گیرد که این خلاف قانون است. بیمه های تکمیلی برخلاف قانون تقویت می شود؛ فقط در دانشگاه ما ۴۸ نفر از هیئت علمی تمام وقت را پاره وقت کردند.

وی همچنین با انتقاد از درآمد بالای برخی از متخصصان گفت: خارج از ایران میانگین درآمد پزشکان متخصص بین ۸ تا ۱۲ هزار دلار است اما در کشور ما برخی پزشکان بالای ۳۰ هزار دلار درآمد دارند این شکاف و بی عدالتی است. ما قادر نیستم با این ولخرجی ها سیستم بهداشت و درمان را اداره کنیم و اگر با این روش پیش برویم حتما پول کم می آوریم. با نصب چند دستگاه در مناطق محروم کار قانونی جلو نمی رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ع ف IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    0 0
    با عرض سلام و ادب و احترام یکی از دلایل بیماری ها کم خوابی است و بیشترین کم خوابی ها در زمان های حساس صورت می گیرد به قول وزیر محترم بهداشت رئیس جمهور 5-4شب به خاطر مذاکرات هسته ای نخوابیده و همین مرد و دیگران مانند رهبر انقلاب و آیت الله هاشمی رفسنجانی ده ها مورد مشابه را در زمان جنگ تحمیلی بی خوابی بیش از این مدت کشیده اند فقط انهایی که خودشان مستقیم درگیر بودند می دانند یعنی چه؟ بعد بعضی ها ...
  • مردم IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    سلام جناب وزیر عزیز . ما قدردان شما وهمه زحمت کشان بزرگوار مملکتی هستیم ومطمئن باشید کاملا میدانیم که عزیزانی که دلشون برای مردم می زنه چه کسانی هستند وانهاکه زبانشون فقط کار میکنه چه کسانی هستند . از خدا برای شما بزرگوارن مملکتی کشوری ولشکری (مرزداران عزیز )عزت سلامتی وافتخار مسئلت داریم خداوندا این مملکت را درپناه خود حفظ بفرما