ستاره اسکندری که به تازگی بازی در فیلم سینمایی «نیمه شب اتفاق افتاد» را تجربه کرده است، گفت: متاسفانه بیش از یک قرن است که بین بودن و یا نبودن این هنر باقی ماندیم.

طیف تماشاچی تئاتر تغییر کرده است/ فعالیت در تلویزیون را به حضور در تئاتر ترجیح دادم
 
 
  •  

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، ستاره اسکندری بازیگر گزیده کاری است. معمولاً در آثاری حضور پیدا می‌کند که مورد توجه مخاطب قرار می‌گیرد. او به تازگی بازی در تئاتر  «سعادت لرزان مردمان تیره روز» به کارگردانی محسن علیخانی را به پایان برده است. این بازیگر صاحب‌سبک در سینما، تلویزیون و تئاتر ایران درباره حضورش در این تئاتر در گفت و گو با خبرنگار سینمایی فارس گفت: این کار خوانش جدیدی از نمایش «سعادت لرزان مردمان تیره روز» پس از 15 سال بود که برایم بسیار جذاب بود.

وی در ادامه گفت: سالهای  گذشته (بازه زمانی 8 ساله) به دلایل واضح فعالیت در تلویزیون را به حضور در تئاتر ترجیح دادم اما خوشبختانه شرایط به گونه‌ای است که در شرایط فعلی بهتر کار می‌کنم.

* تئاتر رسالت سنگینی است

بازیگر برگزیده تئاتر «هم هوایی» درباره فعالیت‌های اخیر خود در حوزه تئاتر گفت: به عقیده من بعد از هر کار در حوزه تئاتر باید یک زمانی را برای بازسازی و تقویت در نظر گرفت و به همین دلیل بعد از اتمام یک کار تئاتر، تمرین نمایش دیگری را شروع نمی‌کنم. معتقدم رسالت سنگینی برای تئاتر قائلم و به دور از مدل‌های سری‌کاری است. ممکن است در آثار تصویری پشت سر هم کار کنم که آن هم به ندرت اتفاق افتاده است اما در حوزه تئاتر اصلا حاضر نیستم اینگونه کار کنم.

* نوع تماشاچی تئاتر تغییر کرده است

اسکندری در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند نوع تماشاچی تئاتر تغییر کرده است و آثار به سمت تئاترهای دانشجو پسند گرایش دارد گفت: من معتقدم نوع تماشاچی تئاتر تغییر کرده و اتفاقا به دلایل گوناگون قشرهای مختلف  از مردم تئاتر را می‌بینند و مختص دانشجوها نیست. شاید یکی از دلایل آن فضای مجازی و دسترسی آسان اطلاعات باشد. به یاد دارم وقتی تئاتر «هم هوایی» در تالار شمس و اکو اجرا داشت. تماشاچی محلی هم در میان علاقه‌مندان به تئاتر حضور داشتند پیرمردها و پیرزن ها از تئاتر استقبال کردند.

* مخاطب برای اندیشه تئاتر می‌آید یا دیدن چهره‌ها؟

بازیگر نمایش «شکار روباه» ادامه داد: به عقیده من در شرایط فعلی تئاترهای مخصوص دانشجوها کمتر شده که هم جنبه‌های مثبت دارد و همه جنبه‌های منفی. باید در این حوزه آسیب‌شناسی شود و دلایل جذب مخاطب مشخص شود و این سوالات پاسخ داده شود آیا مخاطب برای دیدن چهره‌ها به سراغ تئاتر می‌آید و یا به دنبال اندیشه تئاتر این اثر هنری را به تماشا می‌نشیند.

*سیاستگذاری می‌تواند تئاتر را در فرهنگ کشور نهادینه کند

اسکندری در ادامه تاکید کرد: اگر به صورت عمومی بخواهیم بررسی کنیم تعداد تماشاگر تئاتر در کشور ما نسبت به جوامع غربی شوخی است. یکی از دلایل این امر سیاستگذاری در حوزه تئاتر است که می‌تواند تئاتر را در فرهنگ کشور نهادینه کند اما متاسفانه بیش از یک قرن است که بین بودن و یا نبودن این هنر باقی مانده‌ایم.

* کاراکتر اجرا شده روی صحنه برای جاودانه شدن ثبت شد

وی درباره ارایه نقش «نیر» در مجموعه شبکه نمایش خانگی «دندون طلا» گفت: تئاتر «دندون طلا» 16 سال پیش به کارگردانی آقای میرباقری اجرا رفت و یکی از کارهای موفق در تاریخ تئاتر کشور به شمار می‌آید جزء پر اجراترین و پر تماشاچی‌ترین تئاترهای کشور بود که بعد از گذشت این سالها اجرای نقش «نیر» جلوی دوربین آقای میرباقری برایم بسیار هیجان‌انگیز بود و اجرای دوباره «دندون طلا» و ضبط تصویری آن خاصیت میرا بودن تئاتر است. کاراکتری که روی صحنه بازی شده جلوی دوربین برای جاودانه شدن ثبت می‌شود.

ستاره اسکندری در پایان درباره آخرین فعالیت‌های خود گفت: به تازگی بازی در فیلم سینمایی «نیمه شب اتفاق افتاد» به کارگردانی تینا پاکروان را به پایان رساندم که در این فیلم نقش منیر را ایفا کردم و در آینده نزدیک برای اجرای یک تئاتر به خارج از کشور خواهم رفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.